جگوار اف-تایپ پی۳۸۰؛ از زیباترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۱(+تصاویر)

مجموع آنچه که شرح داده شد به شکل گیری یک اسپرت خوش سیما و باکیفیت منتج شده است که برای لحظاتی مخاطب را درگیر خود می کند.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – اف-تایپ کانورتیبل پی۳۸۰ نه تنها یکی از برترین های جگوار است بلکه جز زیباترین خودروهای اسپرت با مدل ۲۰۲۱ محسوب می شود.

نمای ظاهری

چراغ های باریک و نگاه مرموز آنها در قسمت دماغه هماهنگی فوق العاده ای با طراحی یکپارچه بامپر(سپر) جلو دارند که گریل(جلوپنجره) بزرگ را نیز در خود جای داده است.

ورودی های هوا در طرفین و همچنین خط برش درپوش موتور و هودلاین ها(خطوط روی درپوش موتور) روی آن بر جذابیت کار افزوده است. طراحان جگوار دو هود اسکوپ معکوس یا همان ورودی هوا را نیز روی درپوش موتور قرار داده اند که در تصاویر از نمای بالا بیشتر مشخص می شوند.

مجموع آنچه که شرح داده شد به شکل گیری یک اسپرت خوش سیما و باکیفیت منتج شده است که برای لحظاتی مخاطب را درگیر خود می کند.

با حرکت به سمت نمای جانبی قطعا اولین چیزی که نظرمان را جلب خواهد کرد؛ رینگ های آلومینیومی پره ای دوقلو و کالیپر قرمز رنگ سیستم ترمز پشت آن است. این رینگ های ۲۰ اینچی کیفیت پرداخت بسیار بالایی دارند. جزئیات قرمز رنگ نیز که یک پای ثابت در تمامی خودروهای اسپرت است.

در نمای عقب نیز که طی سال های گذشته جگوار با طراحی متفاوت چراغ های اصلی این قسمت یک امضای ویژه برای خود دارد و اینجا نیز همه چیز فوق العاده دیدنی، است.

کابین

داخل کابین بازهم جزئیات چرمی قرمز و طرح فیبرکربن جلب نظر می کند. اکثر قسمت های کنسول از مواد دارای بافت نرم و باکیفیت شکل گرفته است. نشانگر آمپر دیجیتال ۱۲۳ اینچی و نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی ۱۰ اینچی از فناورانه های کابین است.

از امکانات این قسمت می توان به بهبود تصویر نمایشگرهای دیجیتال، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، وای فای هات اسپات ۴جی، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار پارک، شناسایی علائم ترافیکی مسیر، نمایش نقاط کور دید راننده و… اشاره کرد.

این محصول فاقد کروز کنترل تطبیقی است.

سقف برای تغییر حالت در سرعت ۴۸ کیلومتر برساعت به ۱۲ ثانیه زمان نیاز دارد.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از نمونه سوپرشارژ ۳ لیتری ۶ سیلندر با ۳۸۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۳۹ پوندفوت استفاده شده است. سامانه تمام چرخ محرک فعال است و مجموعه موتور با یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

خودرو طی ۴.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت ثبت شده نیز برابر با ۲۷۵ کیلومتر برساعت است.

آمار مصرف سوخت برای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر برابر با ۱۳ لیتر، در بزرگراه ۹ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۱.۲  لیتر است.

قیمت پایه جگوار پی۳۸۰ برابر با ۶۱ هزار دلار است و تصاویری که برای این مطلب استفاده شده باتوجه به آپشن مربوط به مدل ۸۵۹۲۵ دلاری است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا