استرالیا:‌ واکسن کرونا رایگان توزیع می شود

نخست وزیر استرالیا از معامله برای ۸۴ میلیون دوز واکسن ویروس کرونا خبر داد و گفت این واکسن به طور رایگان در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش شینهوا، اسکات موریسون‌، نخست وزیر استرالیا، از معامله برای به دست آوردن بیش از ۸۴ میلیون دوز واکسن‌های احتمالی ویروس کرونا خبر داد.

وزیر بهداشت و وزیر علوم و فناوری استرالیا امروز اعلام کردند که معاملات واکسن با دانشگاه کوئینزلند، شرکت بیوتکنولوژی استرالیا «CSL» و همچنین دانشگاه آکسفورد و غول دارویی آسترازنکا انجام شده است.

سازمان «ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی» (CEPI) با شرکت بیوتکنولوژی استرالیا «CSL» برای توسعه واکسن کرونا که توسط دانشگاه کوئینزلند توسعه یافته همکاری می‌کند تا واکسن‌ ساخته شده به مرحله تولید برسد.

موریسون روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «استرالیایی‌ها در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش‌ها در سال ۲۰۲۱ به واکسن کووید ۱۹ به طور رایگان دسترسی رایگان پیدا می‌کنند؛ با اطمینان از توافق نامه‌های تولید و عرضه، استرالیایی‌ها در صورت گذراندن آزمایش مرحله آخر نخستین افراد در جهان هستند که واکسن ایمن و مؤثر کرونا را دریافت می‌کنند».

وی همچنین یادآور شد: «هیچ تضمینی برای موفقیت این واکسن‌ها وجود ندارد، با این حال اگر کارشناسان پزشکی ما به واکسن‌ها چراغ سبز بدهند ، این توافقنامه استرالیا را جزء نخستین کشورهایی که واکسن کرونا را در دسترس مردم قرار می‌دهد، می‌گذارد».

بر اساس این توافق نامه، بیش از ۸۴.۸ میلیون دوز واکسن برای مردم استرالیا فراهم خواهد شد که دسترسی زودهنگام به ۳.۸ میلیون دوز واکسن دانشگاه آکسفورد در ژانویه و فوریه ۲۰۲۱ فراهم خواهد شد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا