تیک تاک هم اطلاعات کاربرانش را به دولت آمریکا می‌دهد

اسنادی که توسط هکرهای وابسته به گروه ناشناس در اینترنت منتشر شده نشان می‌دهد اپلیکیشن جنجالی تیک تاک در زمینه جاسوسی سایبری از کاربران کاملاً تابع خواسته‌های دولت آمریکاست.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش اینترسپت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد که اپلیکیشن چینی تیک تاک به مالکیت یک مؤسسه امریکایی درآید و علت این مساله را نگرانی از تهدیدهای این اپلیکیشن بر علیه امنیت شهروندان آمریکایی اعلام کرده است. اما نکته جالب این است که به خواست دولت آمریکا، تیک تاک اطلاعات خصوصی هزاران کاربر تیک تاک در آمریکا را برای کاخ سفید افشا کرده و در این زمینه کاملاً تابع خواست‌های دولت ایالات متحده بوده است.

بر اساس افشاگری‌های یک هکر وابسته به گروه ناشناس اگر چه حجم اطلاعاتی که تیک تاک از کاربران خود جمع آوری کرده و به دولت آمریکا تحویل می‌دهد، در مقایسه با شرکت‌هایی همچون آمازون، گوگل، فیس بوک و غیره ناچیز است، اما به هر حال تیک تاک نیز در این زمینه رویه‌ای مشابه با سایر شرکت‌های فناوری دارد.

بر همین اساس آدرس ایمیل دو نماینده شرکت چینی بایت دنس در آمریکا و در یک مرکز اطلاعاتی و امنیتی به ثبت رسیده که به جاسوسی از شرکت‌های فناوری سیلیکون ولی مشغول هستند. همچنین در جریان اعتراضات ضدنژادپرستانه در آمریکا فعالیت‌های کاربران تیک تاک به شدت تحت نظر پلیس فدرال و وزارت امنیت داخلی آمریکا بوده است.

تیک تاک در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ صد درخواست برای دریافت اطلاعات ۱۰۷ حساب کاربری دریافت کرده و در ۸۲ درصد موارد اطلاعات درخواستی را تحویل دولت آمریکا داده است. در مقابل فیس بوک طی این مدت ۵۱۱۲۱ درخواست دریافت کرده که با ۸۸ درصد از آنها موافقت کرده است. از جمله اطلاعاتی که تیک تاک از کاربران خود در اختیار پلیس و نیروهای اطلاعاتی آمریکا گذاشته می‌توان به آدرس‌های آی پی آنها، اطلاعات دستگاه مورد استفاده برای اتصال به اینترنت، شماره تلفن همراه، شناسه‌های فیس بوک، اینستاگرام و گوگل مورد استفاده این افراد و غیره اشاره کرد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا