ابداع بازوی رباتیک با کمک چاپ ۳بعدی

یک مخترع جوان آمریکایی، نوعی بازوی مصنوعی ابداع کرده که با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شود.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش سی‌نت، “ایستون لچپل”(Easton LaChappelle)، مدیرعامل جوان شرکت آمریکایی “آن‌لیمیتد تومارو”(Unlimited Tomorrow)، ۱۴ ساله بود که نخستین بازوی رباتیک خود را طراحی کرد.

آن‌لیمیتد تومارو اخیرا سفارشاتی را برای بازوی رباتیک سه‌بعدی خود موسوم به “ترولیمب”(TrueLimb) ثبت کرده است. کسانی که خواهان دریافت ترولیمب هستند، در خانه و با کمک یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود، به اسکن اندام با استفاده از یک اسکنر سه‌بعدی می‌پردازند.

معمولا داشتن تناسب با اندام مصنوعی، نیازمند کار کردن با یک متخصص است و می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد. ابزار قدیمی این کار معمولا حدود ۸۰ هزار دلار هزینه دارد؛ در حالی که هزینه ترولیمب فقط ۸۰۰۰ دلار است.

لچپل می‌گوید که علاقه به ابداع “ترولیمب” پس از شرکت در نمایشگاه علوم کلرادو در او شکل گرفت. در این نمایشگاه او یک دختر جوان را دید که به اختراع وی علاقه مند شده است.

وی افزود: آن دختر، بیش از هر کودک دیگری به جزئیات توجه می‌کرد. من دریافتم که او دست راست ندارد و از یک اندام مصنوعی استفاده می‌کند.

لچپل چند سال پس از این موضوع، آنلیمیتد تومارو را بنیان‌گذاری کرد. تمرکز این شرکت در حال حاضر بر تولید بازوهای رباتیک است اما قصد دارد کار خود را گسترش دهد و به تولید پروتزهای پا و اسکلت بدن برسد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا