برای تشخیص کپسول اکسیژن خوب از بد چه باید کرد؟

کپسول اکسیژن یکی از تجهیزات پزشکی پرکاربرد برای بیماران می باشد.

این کپسول در انواع گوناگونی تولید می‌شود. از این رو تشخیص کپسول اکسیژن خوب از بد اهمیت زیادی دارد. در واقع کپسول اکسیژن خوب با ویژگی‌های متمایز کننده‌ای معرفی می‌شود. این ویژگی ها کیفیت کپسول اکسیژن را به خوبی نشان می‌دهند.

کاربرد کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن برای بیماران تنفسی و ریوی به کار می رود. آلودگی هوا از مواردی است که سبب کاهش دریافت اکسیژن توسط افراد بیمار با مشکلات تنفسی می شود. بهره مندی از کپسول اکسیژن می تواند میزان اکسیژن را در جریان خون بالا ببرد. درمان مشکلات تنفسی با این کپسول ها به راحتی امکان پذیر است اما بهتر است قبل از خرید کپسول اکسیژن نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم را مد نظر قرار دهید. اگر فرد به چند ساعت اکسیژن نیاز دارد، در این صورت می توان از اکسیژن ساز بهره مند شد. این کپسول ها علاوه بر تجهیزات پزشکی در برش گازی، تجهیزات جوشکاری، ساخت متال و فولاد، تنفس در نقاط  ارتفاعی بالا، شیشه کاری، موتورهای موشک و … مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه تشخیص کپسول اکسیژن خوب از بد

برای تشخیص کپسول اکسیژن باکیفیت باید به عناصر مختلفی نظیر کشور سازنده، برند، ابعاد، وزن و حجم کپسول توجه شود. برای خرید اکسیژن خوب باید بدانید که این کپسول دارای سیلندرهای مختلف می باشد. هر کدام از این سیلندرها با کاربرد مجزایی معرفی می گردد.

برای تشخیص کپسول اکسیژن خوب از بد چه باید کرد؟
نحوه تشخیص اکسیژن خوب از بد

برای برسی کپسول اکسیژن باید به اجزای به کار رفته در آن توجه شود. شیر تنظیم کننده خودکار، پیچ کنترل، فشار سنج، کپسول استوانه ای، جریان سنج و شیشه آب مقطر از اجزای مهم این کپسول می باشند.

سیلندرهای اکسیژن پزشکی با قیمت و حجم مناسب ارائه می گردد. حجم کپسول و برند تولیدی آن اهمیت زیادی در قیمت کپسول اکسیژن دارد. حجم در نظر گرفته شده برای کپسول های صنعتی بسیار است و این کپسول ها با قیمت بیشتری عرضه خواهند شد. بعضی از کپسول ها با جنس آلومینیوم و برخی دیگر با جنس آهن به بازار عرضه می شوند. توجه به جنس تولیدی نیز می تواند از عناصر مهم برای تشخیص کپسول اکسیژن باشد.  ضمن اینکه این موضوع بر قیمت نهایی کپسول اکسیژن تاثیر گذار می باشد.

حجم مناسب در تشخیص کپسول اکسیژن خوب از بد

اگر بخواهیم تولید کپسول اکسیژن را به شکل کلی دسته بندی کنیم، در این صورت از دسته پزشکی و صنعتی یاد می شود. گاهی اوقات افراد مجبور هستند از سیلندر اکسیژن در نقاط مختلف و بیرون از منزل بهره مند شوند. این موضوع برای سلامت آن ها اهمیت زیادی دارد و توسط پزشک گوشزد می شود. برای حمل کپسول های اکسیژن از وزن های مختلف ۲.۵، ۵ و ۱۰ لیتری کمک گرفته می شود. حجم نیز از گزینه های مهم برای تشخیص کپسول اکسیژن خوب از بد می باشد. در واقع زمانی که شما ظرفیت مناسب برای کپسول اکسیژن را انتخاب کرده اید، از یک کپسول با ویژگی خوب بهره مند شده اید.

برای تشخیص کپسول اکسیژن خوب از بد چه باید کرد؟
تشخیص کپسول اکسیژن خوب از بد با توجه به جنس کپسول

نمونه کپسول اکسیژن با حجم کم برای بردن به ارتفاعات بالاتر یا برای بیرون از منزل مورد استفاده قرار می گیرد. کپسول اکسیژن ۵ لیتری برای بیماران تنفسی در محیط های عمومی کاربرد دارند. کپسول ۱۰ لیتری برای بیمارانی با مشکل تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد و کپسول های کم حجم اکسیژن برای کارهای ورزشی همچون غواصی و کوهنوردی به کار می رود. بنابراین باید قبل از خرید کپسول اکسیژن باید این پارامتر را نیز مورد توجه قرار دهید.

نکات مهم در نگه داری از کپسول اکسیژن خوب

کپسول اکسیژن نیاز به نگه داری دارد. در واقع این کپسول  می تواند در معرض ترکیدن، خود اشتعالی، انفجار، تحریک پذیری با عواملی نظیر گریس و روغن، نشتی و … قرار بگیرد.

توجه داشته باشید که کپسول اکسیژن نسبت به گریس و روغن بسیار حساس می باشد. بنابراین بهتر است هیچ وقت با دست چرب با این کپسول تماس برقرار نکنید و به آن دست نزنید.

این کپسول قابل اشتعال است. بنابراین نمی توان آن را در هر مکانی نگه داری نمود. سیگار کشیدن افراد در محیط نیز می تواند عامل مهمی برای انفجار و آتش گرفتن این کپسول ها باشد. در چنین حالتی میزان غلظت اکسیژن به شدت افزایش می یابد و همین موضوع عامل مهمی برای اشتعال کپسول اکسیژن خواهد بود.

در کپسول های خارجی بدنه و سیلندر کپسول به شکل با کیفیت تولید شده است و همین موضوع از انفجار و اشتعال کپسول جلوگیری می نماید.

برای نگه داری این کپسول از محیط هایی با تهویه مناسب بهره مند شوید.

همان طور که نکات مهم در تشخیص کپسول اکسیژن خوب از بد اهمیت دارد، نگه داری و استفاده صحیح از این کپسول ها نیز اهمیت دارد. بنابراین از این موضوع غافل نشوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا