دوام ۹۰ ساله باتری تولیدی با ضایعات هسته‌ای!

یک استارتاپ آمریکایی که مدیریت آن را دکتر “نیما گل‌شریفی”، دانشمند ایرانی بر عهده دارد، می‌گوید در حال کاری روی نوعی باتری است که قدرت آن از ضایعات هسته‌ای تامین می‌شود و دوام بالایی دارد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش فیوچریسم، یک استارتاپ حوزه انرژی موسوم به “NDB” که دکتر “نیما گل‌شریفی”(Nima Golsharifi)، دانشمند ایرانی، مدیرعامل آن است، ادعا می‌کند که به پیشرفت‌هایی در فناوری باتری دست یافته و نوعی باتری ابداع کرده است که با قطعات کوچک ضایعات هسته‌ای کار می‌کند.

بررسی‌هایی که این استارتاپ در “آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور”(LLNL) و “دانشگاه کمبریج”(Cambridge University) انجام داده است، نشان می‌دهند که این باتری در حال حاضر به ۴۰ درصد شارژ می‌رسد. سازندگان امیدوارند که با پیشرفت فناوری، عمر باتری‌ها به یک دهه تا ۲۸۰۰۰ سال هم برسد و انرژی خارق‌العاده‌ای ارائه دهد. این باتری‌ها در صورت موفقیت می‌توانند در همه حوزه‌ها از حمل و نقل الکتریکی گرفته تا تجهیزات الکرونیکی شخصی تحول ایجاد کنند.

به گفته NDB، این باتری‌های نانو الماس به خاطر داشتن تشعشع کم، هنگام بروز تصادف خودرو، ایمن خواهند بود و هزینه آنها کمتر از باتری‌های لیتیوم- یون است.

 

 

“نیل نیکر” (Neel Naicker)، سخنگوی این شرکت استارتاپی گفت: وجود این باتری را در یک آیفون تصور کنید. آیفون با داشتن یک باتری در این اندازه، می‌تواند در یک ساعت پنج برابر، از صفر تا ۱۰۰ شارژ شود. تصور کنید روزی مجبور نباشید که باتری خود را برای یک روز شارژ کنید. حال این زمان را یک هفته، یک ماه و حتی یک دهه در نظر بگیرید. این هدفی است که ما می‌توانیم با کمک این فناوری انجام دهیم.

این ایده، بیش از اندازه خوب به نظر می‌رسد اما اگر آنچه که این شرکت در نظر دارد، به مرحله اجرا برسد، تغییرات اساسی ایجاد خواهد کرد.

گل‌شریفی گفت: اگر بخواهیم در مورد خودروهای الکتریکی صحبت کنیم، باید بگویم که شاید باتری ما بتواند حدود ۹۰ سال بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا