چالش های من برای یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از محبوب ترین زبان ها برای یادگیری است، شاید پرکاربردترین زبان در سراسر دنیا انگلیسی باشد و بسیاری از افراد تصمیم می گیرند که این زبان را به سادگی یاد بگیرند تا آن ها را در موقعیت بهتری برای تأمین امنیت کار قرار دهد، یا به طور مؤثر بتوانند بیشتر ارتباط برقرار کنند.

مردم از سراسر جهان زبان انگلیسی را فرا می گیرند و این لزوما به معنای تسلط بر یک زبان ساده نیست، چالش های بسیاری وجود دارد که افراد هنگام فراگیری زبان انگلیسی با آن ها روبرو هستند و اگر از قبل از آن ها آگاه باشند، شانس بسیار بیشتری برای تسلط بر این زبان دارند.

من هم تصمیم داشتم که زبان انگلیسی را یاد بگیرم و از آن برای ارتقای زندگی و پیدا کردن شغل مناسب استفاده کنم. من تصمیم داشتم که به عنوان یک مهماندار هواپیما مشغول به کار شوم. از بچگی به پرواز و سفر به کشورهای گوناگون علاقه داشتم و با خودم فکر می کردم که چقدر جذاب است که به عنوان مهماندار هواپیما در سفرهای مختلف حضور داشته باشم و بتوانم علاوه بر لذت پرواز تجربه زیبایی از تعامل با مردم و دیدن شور و هیجان شان برای رفتن به کشوری جدید را تجربه کنم.

اما زمانی که برای مشغول شدن در این کار اقدام کردم، متوجه شدم که باید یادگیری زبان انگلیسی را به اتمام رسانده و تسلط کافی در این زبان را داشته باشم. این بود که شروع به گشتن برای پیدا کردن موسسه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کردم. در میان جستجوهای گسترده ای که در اینترنت انجام دادم، چشمم به یک سایت عالی برای یادگیری زبان انگلیسی افتاد که نامش من و زبان بود. من و زبان فقط یک وبسایت معمولی یادگیری زبان انگلیسی نبود و امکانات جالب زیادی را در اختیار کاربرانش می گذاشت. به عنوان مثال دو روز مهلت تست رایگان داشت که با آن می توانستم کلیه امکانات سایت را بررسی کنم. از طرفی گارانتی بازگشت وجه داشت که می توانستم در صورت نارضایتی وجه پرداختی ام را برای دوره یادگیری زبان انگلیسی پس بگیرم. همچنین آموزش های موجود در آن، مطابق با آخرین متدهای روز آمریکا و اروپا بود و به خوبی مباحث دشوار را ساده آموزش می داد.

من واقعا از پیدا کردن این سایت راضی بودم و از همان روزها شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردم. البته به جز زبان انگلیسی زبان های چینی، ایتالیایی، فرانسه، ترکی و آلمانی نیز در این سایت آموزش داده می شد. بزرگترین چالش هایی که مردم هنگام یادگیری، صحبت کردن و نوشتن انگلیسی باید با آن سر و کله می زدند را من هم داشتم. ولی به کمک سایت من و زبان توانستم به همه آن ها چیره شوم. به عنوان مثال چالش هایی که با آن ها روبرو بودم شامل گرامر، واژگان، زبان عامیانه و محاوره، چگونگی تلفظ و تغییرات زبان انگلیسی بودند.

چالش های من برای یادگیری زبان انگلیسی

گرامر انگلیسی از نظر من پیچیده و به خاطر سپردن، تسلط و استفاده منطقی از آن دشوار بود. تضمین استفاده از دستور زبان صحیح از مشکلاتی بود که همیشه گریبان گیرم بود و به دنبال راه چاره برای آن بودم. هنگامی که با یک انگلیسی زبان در حال مکالمه هستید ممکن است تجربه کنید که با سرعت بسیار نگران کننده ای صحبت می کنند! شما باید با دقت گوش کنید و توانایی شنیداری تان را تقویت کنید. از سویی گرامر بسیار مهم است، استفاده نادرست از دستور زبان می تواند شخصی که با او صحبت می کنید را گیج کند و حتی معنای آن چه را که در حال صحبت درباره اش هستید را تغییر دهد. انگلیسی زبانان به طرز باورنکردنی به زبان شان افتخار می کنند و به نظر می رسد که استفاده نادرست از آن بازخورد منفی دارد. من با کمک وب سایت من و زبان توانستم توانایی شنیداری و درک گرامر را به شکل صحیح در خودم تقویت کنم.

استفاده مناسب از واژگان نیز مهم بود. مثلا هنگامی در صحبت کردن باید تغییرات فعل را داشته باشیم و متناسب با زمان جمله فعل را بکار ببریم کلمات شکلشان تغییر می کند. زبان انگلیسی یکی از بزرگترین واژگان همه زبان ها را دارد و برای تسلط بر آن ها باید این چالش را نیز پشت سر می گذاشتم.

واژگان گسترده و گرامر پیچیده ی زبان انگلیسی باعث می شد که برایم چالش برانگیز باشد که تفاوت های میان زبان عامیانه محاوره و رسمی را درک کنم. مایل به یادگیری زبان انگلیسی بودم و سعی می کردم با دقت در آموزش های زبان انگلیسی من و زبان به این تفاوت ها پی ببرم. دانستن نحوه تلفظ صحیح کلمات به انگلیسی نیز بسیار دشوار بود زیرا همیشه به زبان فارسی صحبت کرده بودم و نمی دانستم که چطور مانند یک انگلیسی زبان کلمات را تلفظ کنم.

چالش های من برای یادگیری زبان انگلیسی

تغییرات در اشکال مختلف انگلیسی اغلب قابل درک است. به عنوان مثال، تفاوت بین استفاده از زبان رسمی و غیر رسمی یا تفاوت بین زبان گفتاری و نوشتاری. این امر باعث می شود دانش آموزان کلمات را به صورت آوایی بنویسند، یعنی اینکه چگونه کلمات را بگویند و چگونه آن ها را هجی کنند. من به خوبی با من و زبان یاد گرفتم که در موقعیت های رسمی باید از ادبیات رسمی استفاده کنم و استفاده از ادبیات عامیانه در این محیط ها را اصلاح نمودم.

در یادگیری زبان انگلیسی ممکن است شرایط دشواری را از دید خودتان تجربه کنید ولی باید همواره به یاد داشته باشید که یادگیری اصولی هر زبانی باعث می شود که بر همه چالش های موجود در مسیر فائق آیید. مثل من که با یادگیری زبان انگلیسی توانستم به شغل ایده آل خودم دست پیدا کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا