استقبال میلیونی عزاداران از هیئت‌های مذهبی آنلاین؛ ریحانه الحسین در صدر

نخستین شب‌های عزاداری آنلاین هیئت‌های مذهبی در اپلیکیشن «روبیکا»، با استقبال میلیونی مخاطبان در سراسر کشور مواجه شد. استفاده از این اپلیکیشن که با همکاری همراه اول، اینترنت آن به‌طور رایگان در اختیار عموم قرار گرفته، باعث شده تا خیل عظیم عزاداران حسینی(ع) بدون نگرانی از محدودیت‌های شیوع کرونا بتوانند در مراسم آنلاین عزاداری شرکت کنند.

مجله آنلاین موبنا – تقارن ایام محرم با شیوع بیماری کرونا شرایط خاصی را برای عزاداران حسینی(ع) ایجاد کرده و بسیاری از هیئت‌های مذهبی به‌ منظور جلوگیری از شیوع کرونا به برگزاری مراسم عزاداری آنلاین روی آورده‌اند.

در این میان بهره‌مندی هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی(ع) از زیرساخت‌های ارتباطی اپراتور همراه اول، تغییرات گسترده‌ای در سبک برگزاری عزاداری‌ها ایجاد کرده است.

در حقیقت قبل از فرا رسیدن محرم امسال، فضای مجازی محل گذران اوقات فراغت، آموزش، تفریح و برقراری ارتباط شهروندان بود؛ اما امسال با توجه به شرایط ویژه‌ای که به‌وجود آمده، امکان برپایی آنلاین مراسم سوگواری سالار شهیدان در اپلیکیشن روبیکا فراهم شده است.

بررسی اپلیکیشن روبیکا به‌ خوبی نشان می‌دهد، استفاده هیئت‌ها و عزاداران از فضای مجازی و اینترنت، با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شده است.

در میان هیئت‌هایی که در اپلیکیشن روبیکا فعال هستند، هیئت‌ ریحانه الحسین که متعلق به پایگاه حفظ و نشر آثار سید مجید بنی‌فاطمه است، بیش از سایر هیئت‌های مذهبی فعال با استقبال مواجه شده است؛ به‌طوری‌که نخستین برنامه زنده این حسینیه مجازی در اپلیکیشن مذکور با استقبال میلیونی مخاطبان مواجه شده است.

بررسی آماری فعالیت هیئت‌ ریحانه الحسین در روبیکا حاکی از آن است که در اولین شب پخش زنده این اپلیکیشن رکورد آفلاین این هیئت به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشاهده رسیده است. همچنین حدود ۱۴۰ هزار مخاطب نیز مراسم آنلاین هیئت مذکور را به‌طور زنده مشاهده کرده‌اند.

استقبال میلیونی عزاداران از هیئت‌های مذهبی آنلاین؛ ریحانه الحسین در صدر

گفتنی است بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه کشورمان با همکاری پیام‌رسان بومی «روبیکا» امکان ویژه‌ای را برای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور فراهم آورده است.

بر این اساس، هیئت‌های سراسر کشور می‌توانند با ایجاد کانال در پیام‌رسان روبیکا و عضویت در صفحه اختصاصی «عقیق»، از امکان پخش زنده با اینترنت رایگان و تسهیلات اطلاع‌رسانی این برنامه بهره‌مند شوند.

شرایط در نظر گرفته شده به شکلی است که هزینه اینترنت طرف ارسال کننده و دریافت کننده در تمامی اپراتورها، رایگان است و چنانچه هیئت‌ها امکان فنی استفاده از دوربین و تجهیزات پخش زنده را نداشته باشند، می‌توانند با تلفن‌همراه از این امکان بهره‌مند شوند.

استقبال میلیونی عزاداران از هیئت‌های مذهبی آنلاین؛ ریحانه الحسین در صدر

مدیران هیئت‌های علاقه‌مند به استفاده از این شرایط، لازم است ابتدا کانال اختصاصی هیئت را در روبیکا ایجاد کرده و سپس آدرس آن را به نام کاربری aghighlive ارسال کنند.

امکان دیگری که در این طرح گنجانده شده، امکان ارسال پیامک رایگان است که اطلاعات بیشتر درباره آن، پس از ایجاد کانال برای مدیر هیئت ارسال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا