ساخت اسکلت‌های مکانیکی قابل کنترل برای مسابقات ورزشی

یک شرکت با ساخت اسکلت های خارجی که توسط یک انسان که درون آنها می نشیند و به آنها فرمان می دهد، قصد دارد یک مسابقه با ورزشکارانی در کلاس جهانی برگزار کند.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش آی ای، به نظر می رسد کم کم چیزهایی را که در فیلم ها و کتاب های علمی-تخیلی دیده و خوانده ایم، در حال زنده شدن و پیوستن به واقعیت هستند. اکنون نوبت به اسکلت های خارجی رسیده است که به انسان قدرت خارق العاده ای می بخشند.

این اسکلت های پیشرفته که به نوعی مانند لباس توسط انسان پوشیده می شوند، می توانند یک کامیون را بلند کنند و از تخته سنگ ها بالا بروند، اما آنها بدین منظور ساخته نشده اند، چرا که سازندگان آنها در شرکت “Furrion Limited” قصد دارند آنها را در یک مسابقه شرکت دهند.

در وبسایت این شرکت نوشته شده است: فناوری مکانیکی ما نشان دهنده کوچ از فناوری معمولی و امکان کنترل حرکت برای تولید یک نسل کاملاً جدید از ماشین های قابل هدایت توسط انسان است. این ها ماشین های ورزشی هستند که توسط ورزشکاران هدایت می شوند و برای مسابقه های به اصطلاح آفرود(off-road) ساخته می شوند.

مسابقات آفرود که بیراهه‌نوردی یا بیابانی ترجمه شده است، گونه‌ای از مسابقات اتومبیل‌رانی هستند که در پیست‌های دارای مسیرهای دشوار طبیعی و غالبا در مناطق بکر طبیعی برگزار می‌شوند.
این اسکلت خارجی که شرکت سازنده از آن به عنوان لباس مکانیکی یاد می کند، “پروتز”(Prosthesis) نامیده شده است. این دستگاه بر روی چهار پا استوار است و چهار تن وزن دارد. گفتنی است که ساخت آن ۱۰ سال طول کشیده است.

براساس گزارش پایگاه CNET، اولین کسی که “پروتز” را امتحان کرد، “کیسی هاریش” یک قهرمان کانادایی مسابقه دهنده اسکلت خارجی بود. “هاریش” برای یادگیری نحوه استفاده از این دستگاه مجبور شد سه روز تمرین کند و در این تمرین ها چندین بار بر روی صورت به زمین افتاد، اما در نهایت این ورزشکار موفق به برداشتن اولین گام با “پروتز” شد.

او گفت: این برای ما مثل یک رویداد مهم بود. من چند بار با “پروتز” با صورت به زمین افتادم که بسیار خنده دار و البته وحشتناک بود، زیرا از ارتفاع زیادی افتادم.

اما شرکت “Furrion” این ماشین های عظیم الجثه را تنها برای سرگرمی نمی سازد و قصد راه اندازی مسابقات آفرود را با آنها دارد. این شرکت برنامه های بسیار جاه طلبانه ای برای راه اندازی این مسابقات دارد و می گوید ورزشکاران با استفاده از این لباس های غول پیکر مکانیکی که دارای صدها اسب بخار قدرت هستند، به آنها فرمان می دهند و شاهد آن خواهیم بود که ورزشکاران در کلاس جهانی مقابل یکدیگر مسابقه می دهند.

این شرکت قصد دارد آینده ای را رقم بزند که مسابقات مکانیکی زودتر از آنچه تصور می شود، تبدیل به یک رویداد رایج شوند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا