خدمات ویژه همراه اول به عزاداران حسینی

همراه اول با همکاری پیام‌رسان بومی «روبیکا» امکان ویژه‌ای را برای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور فراهم آورده که برگزاری مراسم‌ عزاداری را در دوران محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به‌‌صورت آنلاین برگزار کنند.

امکانات ویژه برای هیات‌‌های مذهبی

بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه کشورمان شرایطی را برای هیات‌‌های مذهبی در ماه محرم فراهم کرده که عزاداران بدون پرداخت هزینه اینترنت و به‌سادگی در مراسمات عزاداری ایام محرم شرکت کنند. همراه‌اول با همکاری پیام‌رسان بومی «روبیکا» امکان ویژه‌ای را برای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور فراهم آورده است؛ به‌طوری‌که برگزاری مراسم‌ عزاداری را در دوران محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تسهیل می‌کند.

بر این اساس، هیئت‌های سراسر کشور می‌توانند با ایجاد کانال در پیام‌رسان روبیکا و عضویت در صفحه اختصاصی «عقیق»، از امکان پخش زنده با اینترنت رایگان و تسهیلات اطلاع‌رسانی این برنامه بهره‌مند شوند.

شرایط در نظر گرفته شده به شکلی است که هزینه اینترنت طرف ارسال کننده و دریافت کننده در تمامی اپراتورها، رایگان است و چنانچه هیئت‌ها امکان فنی استفاده از دوربین و تجهیزات پخش زنده را نداشته باشند، می‌توانند با تلفن‌همراه از این امکان بهره‌مند شوند.

مدیران هیئت‌های علاقه‌مند به استفاده از این شرایط، لازم است ابتدا کانال اختصاصی هیئت را در روبیکا ایجاد کرده و سپس آدرس آن را به نام کاربری aghighlive ارسال کنند.

امکان دیگری که در این طرح گنجانده شده، امکان ارسال پیامک رایگان است که اطلاعات بیشتر درباره آن، پس از ایجاد کانال برای مدیر هیئت ارسال خواهد شد.

هیئت‌های مذهبی همچنین می‌توانند ویدئوها، صوت‌ها و برنامه‌های خود را برای پوشش رسانه‌ای در عقیق، از طریق کانال روبیکای هیئت به عقیق ارسال کنند.

خدمات ویژه همراه اول به عزاداران حسینی

همراه اول پیشرو در ارائه خدمات

همراه اول را به جرات می‌توان پیشرو‌ در ارائه خدمات مورد نیاز جامعه دانست؛ به‌طوری‌که این بار نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، توانسته اقدامات قابل‌توجهی در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و فراهم کردن شرایط عزاداری سیدالشهدا(ع) انجام دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌جزء اقدامات اخیر اپراتور اول کشورمان در ارائه خدمات به عزاداران حسینی(ع)، در ماه‌های گذشته نیز فعالیت‌های گسترده این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی، نتایج مهمی به‌دنبال داشته است؛ به‌طوری‌که پس از شیوع ویروس کرونا، همراه‌اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور توانست شرایط دورکاری میلیون‌ها‌ ایرانی‌ را از طریق اینترنت پرسرعت فراهم کند.

سرمایه‌گذاری گسترده اپراتور اول در سال‌های اخیر و زیرساخت‌های قدرتمند آن باعث شد بسیاری از نهادها و سازمان‌های دولتی نظیر «وزارت آموزش و پرورش»، «شورای نگهبان»‌ و‌‌ «وزارت کشور» نیز در ایام شیوع کرونا، با قرار گرفتن بر بستر شبکه امن همراه اول، اقدام به پیاده‌سازی سرویس‌های نوین دورکاری یا آموزش مجازی کنند؛ به‌ویژه در بحث آموزش آنلاین مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور، زیرساخت‌ها و اینترنت پرسرعت این اپراتور راهگشای شرایط خاص ماه‌های اخیر بوده است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های آموزش آنلاین در کشورمان نیز با مدیریت همراه اول و سامانه شاد با موفقیت قابل‌توجهی روبرو شده است.

در واقع پس از شیوع ویروس کرونا، همه مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها اجبارا تعطیل شدند. پس از این اتفاق بحث آموزش از راه‌دور با استفاده از موبایل، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفت. همراه اول در گام نخست اقدام به ارائه بسته هدیه اینترنت با حجم ۲۰ گیگابایت به ۴۴۴ هزار معلم در سراسر کشور کرد و بعد از آن نیز ساز و کار  سامانه شاد(شبکه آموزشی دانش‌آموزی) را از طریق بسترهای ارتباطی این اپراتور در اختیار میلیون‌ها دانش‌آموز ایرانی قرار گرفت که نتایج چشم‌گیری در کنترل ویروس کرونا و برقراری آموزش مراکز دانشگاهی و مدارس داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا