اتصال ۸۶ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مهم ترین برنامه ما در هفته دولت، اتصال همه مدارس به شبکه ملی است زیرا سال گذشته با کرونا مواجه شدیم و تحصیل با دشواری روبرو بود.

مجله آنلاین موبنا – محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در گفت و گو بایک برنامه رادیویی اظهار کرد: از مهم ترین برنامه های ما در هفته دولت، اتصال همه مدارس به شبکه ملی است زیرا سال گذشته با کرونا مواجه شدیم و تحصیل با دشواری روبرو بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: ۸۶ هزار مدرسه کار اتصالشان تمام شده و در همین هفته آیین رونمایی از این اقدام را خواهیم داشت.

جهرمی تصریح کرد: برنامه دوم ما رونمایی از مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات است که فاز اول آن با ۱۰۰۰ سرور آماده شده و وظیفه آن خدمت رسانی اختصاصی به پیام رسان ها است.

او یادآور شد: کیفیت اپراتور همراه اول در تهران و البرز بسیار ضعیف است و دلیل آن اشکال مدیریتی و جابه جایی است که سازمان تنظیم مقررات باید نظارت کافی داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هزینه های اینترنت و اتصال به شبکه برای خانوادهها برای دسترسی به شبکه شاد بالا رفته است و باید رسیدگی کنیم.

جهرمی بیان کرد: رییس جمهور تاکید داشتند بسته ای را برای خانواده ها و دانش آموزان تعریف کنیم اما نیاز به اطلاعات داشتیم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا