جاذبه دیدنی در شهر زیبا و ساحلی ازمیر ترکیه

شهر ازمیر یکی از مقاصد ایده آل و پر طرفدار برای گذران تعطیلات تابستانی است .

این شهر در امتداد دریای اژه بنا گردیده و با وجود سواحل شگفت و انگیز و زیبا ، آبهای زلال و امکانات رفاهی و تفریحی کم نظیر ، سالانه پذیرای میلیونها مسافر از سراسر دنیا ست و به خصوص ایرانیان در دهه اخیر سفر و اقامت در این شهر را نسبت به نقاط دیگر ترکیه ترجیح داده اند .  شهر ازمیر دارای تاریخی پر فراز و نشیب است و بازدید از آثار تاریخی این شهر یکی از جنبه های گردشگری آن خواهد بود. در ادامه برخی از ویژگی های شهر ازمیر را به شما نشان خواهیم داد . پس با ما همراه باشید :

در ابتدا باید گفت ، شهر ازمیر سومین شهر بزرگ در ترکیه است و قرار گیری در امتداد دریای اژه یکی از امتیازات مثبت آن است . این شهر ساحلی دارای طبیعتی شگفت انگیز ، چشم اندازی باشکوه و آب و هوایی بسیار مطبوع است . بر طبق آخرین آمارها  ، ازمیر جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر را در خود جای داده که از این تعداد برخی مهاجران ایرانی هستند .

این شهر یکی از قطب های اقتصادی در کشور ترکیه است که با دارا بودن بندرگاههای تجاری مبادلات بسیاری در ان انجام می گیرد . ازمیر دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است که بازدید از همه آنها به هفته ها زمان نیاز دارد و برخی از پر طرفدارترین آنها عبارتند از : سواحل آرام و زیبا ، برج ساعت میدان کناک ، بنای آسانسور ، کلیسای سنت پلیکارت ، خانه تاریخی حضرت مریم ، غار اصحاب کهف ، معبد آپلون ، مسجد حیصار ، شهر تاریخی افس و‌ بنای یادبود آتاتورک .

ازمیر با مساحتی بالغ بر هفت هزار و سیصد کیلومتر مربع سومین شهر بزرگ ترکیه بوده که در غرب آن  واقع شده است  . ازمیر همچنین دارای تاریخی دیرینه است و باستان شناسان قدمت آن را به هزاران  سال پیش از میلاد مسیح نسبت می دهند . جالب است بدانید بعد از جنگ جهانی اداره این شهر به دست یونانیان افتاد و آنها حتی مناطق اطراف شهر را نیز در تصرف داشتند و بر تمامی نواحی  دریای اژه مسلط بودند .

همانطور که می دانید شهر ازمیر دارای فرودگاه است و قیمت تور ازمیر  ، نسبتا ارزان خواهد بود.

به گزارش سفر باتو ، ازمیر دارای پاییز و زمستانی ملایم و پر بارش است و تابستانهای آن خشک و طولانی است و حین سفر به این شهر آب و هوای مدیترانه ای را لمس خواهید کرد .

پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر گشت و گذار در تپه های بلند کادیفکاله و بازدید از قلعه تاریخی آن را  قلعه پاگوس نام دارد در الویت قرار دهید .

در ضمن ازمیر دارای بازارها و مراکز خرید مختلفی است و بازار کمرالتی یکی از مشهورترین و محبوب ترین آنهاست . این بازار سنتی محل مناسبی برای گشت و گذار و آشنایی با فرهنگ مردمان این شهر است و همچنین با وجود کالاها بسیار متنوع و نسبتا ارزان ، برای تهیه سوغاتی ایده آل است . همچنین در گوشه ای از شهر ، دکه های مختلفی را خواهید دید که مشغول عرضه انواع خوراکی هاو نوشیدنی ها محلی هستند که برای رفع گرسنگی بسیار ایده آل اند. این بازار دارای مغازه های متعدد و متنوعی است و به ندرت میتوان دست خالی از آن بیرون رفت .

پس از بازدید و خرید از بزرگترین بازار شهر بهتر است به دیدن بزرگترین و قدیمی ترین مسجد در کشور ترکیه بروید . این بنای باشکوه و زیبا حیسار نام دارد و تماشای همه جزئیات داخل آن ساعت ها زمان نیاز دارد . البته ازمیر دارای مساجد متعدد و زیبایی است که برخی از معروف ترین آنها عبارتند از : مسجد سالیچی اقلو ، مسجد شادیروان و کمرالتی که تماشای هریک جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.

پیشنهاد بعدی ما به شما بازدید از منطقه باستانی ازمیر آگوراست . در این منطقه می توانید آثار به جا مانده از بازاری تاریخی را که روزی در مسیر جاده ابریشم قرار داشت ، ببینید .  قدمت این منطقه به دو هزار سال پیش باز می گردد . از وسط این بازار کانال آبی می گذشته که امروزه خشک و بی آب است .

در آخر پیشنهاد می کنیم به بازدید از چشمه های آب گرم پاموکاله بروید و بدون دیدن آن هرگز این شهر را ترک کنید . چشمه های آب گرم پاموکاله که مشابه آن را در کمتر نقطه ای از این کره خاکی میتوان دید ، بستری پلکانی دارد که البته این پله ها در اثر فرسایش خاک بر اثر عبور جریان آب چشمه در پی قرنها پدید آمده است و سنگ های سفید رنگ و آب آبی رنگی را بوجود آورده  است. سالانه هزاران گردشگر از این منطقه دیدن می کنند و برای آب تنی به میان پلکان ها می روند و جالب است بدانید دمای آب در هر نقطه ای از این پلکان متفاوت بوده و در برخی نقاط بسیار داغ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا