شرایط ویژه تعرفه اینترنت «شاد» برای سال تحصیلی جدید

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تخصیص پهنای باند مناسب و ایجاد شرایط ویژه تعرفه مصرفی برای فعالیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در شبکه شاد (شبکه دانش آموزشی کشور) خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی در نشست بررسی آخرین وضعیت سامانه «شاد» گفت: با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مربوطه ترافیک مناسب برای شبکه «شاد» در سال تحصیلی جدید و شرایط ویژه تعرفه‌ای برای کاربران آن اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی فضای آموزشی کشور در شرایط همه گیری ویروس کرونا افزود: باید شبکه آموزشی دانش آموزی در کشور روی سکوی (پلتفرم) مناسب با کارآمدی و امنیت بالا برای فعالیت دائمی و تداوم سیستم آموزشی ترکیبی ایجاد شود که البته این سکو جایگزین آموزش و پرورش نخواهد بود بلکه مدل نظام آموزشی تکمیلی در کشور است.
فیروزآبادی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی (آموزش حضوری، مجازی، تلویزیون و بسته‌های آموزشی) در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: شرایط دسترسی یکسان برای دانش آموزان به همراه پیوست فرهنگی این شبکه ایجاد و روابط درون و برون نهاد آموزش و پرورش باید تنظیم شود.
وی تاکید کرد: فضای آموزشی کشور نیاز به تحول دیجیتال دارد که شبکه شاد تحول ابزاری این حوزه را فراهم کرده است اما باید در نهایت تحول دیجیتالی در این بخش صورت پذیرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که مدل کسب و کار تمامی شبکه‌های آموزشی کشور باید تبیین شود، افزود: سامانه شبکه شاد که در حال حاضر در سیستم آموزشی کشور فعال شده است به صورت زمان بندی و با ارائه تسهیلات در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان نقطه کانونی در هماهنگی دستگاه‌های کشور در این حوزه عمل خواهد کرد، گفت: مصوبات لازم برای محتوای غنی، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان کشور، نحوه مشارکت بخش خصوصی و در نهایت دسترسی همگانی در این مرکز تدوین خواهد شد.
در این نشست وزارت آموزش و پرورش کشور به تشریح وضعیت سامانه شبکه شاد و بررسی الزامات آن برای سال تحصیلی جدید پرداخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا