کوپه لوکس که فقط یک دستگاه از آن وجود دارد! (+تصاویر)

به زحمت می توان در طراحی این کوپه لینکلن اثری از زوایای تند و تیز پیدا کرد! حتی در کابین هم کنسول اصلی و طراحی آن حالت کمانی دارد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی لینکلن Mark VIII یکی از لوکس ترین کوپه های صنعت خودرو آمریکا است که از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ روی خط تولید قرار داشت و طی این مدت تنها یک نسل از آن ارائه شد. البته در سال آخر تولید یعنی از ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ نسخه فیس لیفت آن نیز وارد بازار شد که با نام   Mark VIII LSC شناسایی می شود.

نمونه تولید انبوه

نمونه تولید انبوه

نمونه فیس لیفت

نمونه فیس لیفت

این خودرو از موتور ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک استفاده می کرد و برابر با ۱۷۰۴ کیلوگرم نیز وزن داشت.

به زحمت می توان در طراحی این کوپه لینکلن اثری از زوایای تند و تیز پیدا کرد! حتی در کابین هم کنسول اصلی و طراحی آن حالت کمانی دارد.

به تازگی تصاویری از یک لینکن Mark VIII مدل ۱۹۹۳ منتشر شده که قرار است برای ارائه در یک حراج خودرویی آماده شود. این محصول نمونه ای کمیاب محسوب می شود زیرا نسخه اولیه و پیش از تولید انبوه است که توسط فورد برای آزمایش و بررسی موتور ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری جدید خود در آن زمان، تولید شد.

فورد بخشی از تغییرات مدنظر خود را روی این نمونه اولیه اعمال کرد که از جمله می توان به استفاده از رول بار، حذف ترمزهای عقب، جایگزینی مبدل کاتالیست با سیستم دوقلوی اگزوز، بروز رسانی جعبه دنده، بروز رسانی سیستم تعلیق و کاهش ارتفاع خودرو به میزان ۵ سانتیمتر و تعدادی تغییرات دیگر اشاره کرد.

در قسمت صندلی عقب یک سیستم اطفا حریق نیز مشاهده می شود که عملا استفاده چندانی برای خریدار جدید خودرو نخواهد داشت.

قیمت دقیق نمونه اولیه Mark VIII در حراج مشخص نشده و با توجه به عدم  وجود موردی مشابه آن نمی توان پیش بینی دقیقی در این رابطه داشت.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا