پرستار مجازی گوگل برای نگهداری از کودکان

محققان گوگل قصد دارند یک سیستم رادار خانگی توسعه دهند که علائم حیاتی نوزاد را ردیابی می کند و در حقیقت یک پرستار مجازی است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش ایونینگ استاندارد، محققان گوگل مشغول توسعه سیستم رادار خانگی هستند که می تواند علائم حیاتی افراد خانه را رصد کند و در صورتیکه آنها به کمک نیاز داشته باشند، پیام هشداری بفرستد.
دستگاه های گوگل که به چنین سیستمی مجهز می شوند، نه تنها می توانند مکان بزرگسالان و کودکان در خانه را به دقت ردیابی کنند، بلکه حساسیت بیشتری دارند تا ریتم ضربان قلب را نیز رصد کنند.
طبق پیش بینی گوگل چنین سیستمی می تواند علائم حیاتی نوزاد را هنگامیکه در گهواره قرار دارد ردیابی کند.
طبق اسناد منتشر شده اگر تغییری در علائم حیاتی رصد شود، پیام هشداری به صدا در می آید. این سیستم نیز با ارسال پیامک والدین را آگاه می کند.
در متن اسناد آمده است: اگر نوزاد برای تنفس دچار مشکل شود، از خواب بیدار شود یا از گهواره اش خارج شود، دستگاه هوشمند به والدین هشدار می دهد.
طرح رادار خانگی گوگل به عنوان یک فناوری کودک محور ثبت شده که شامل یک پرستار مجازی مجهز به هوش مصنوعی است و می تواند در اتاق را به روی کودک قفل کند. همچنین این سیستم طوری برنامه ریزی شده تا شیطنت های او را ردیابی و هشدار دیجیتالی ارسال کند.
به نظر می رسد آخرین اختراع گوگل نوعی رادار داپلر مینیاتوری باشد که هم اکنون در بیمارستان ها به عنوان روشی غیر تهاجمی برای کنترل تنفس و ضربان قلبی بیماران استفاده می شود. رادار داپلر با استفاده از آنتن ها تغییرات در اشعه های میکروویو را ردیابی می کند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا