مرحله آخر آزمایش یک واکسن کرونا در اندونزی آغاز شد

شرکت داروسازی «سینوواک بایوتک» مرحله آخر آزمایش بالینی واکسنی که برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده را در اندونزی آغاز کرد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش رویترز، شرکت داروسازی «سینوواک بایوتک» مرحله آخر آزمایش بالینی واکسنی که برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده را در اندونزی آغاز کرد.

در این مرحله یک هزار و ۶۲۰ بیمار تحت آزمایش بالینی قرار گرفتند؛ واکسن این شرکت «کروناوَک»(CoronaVac ) نام دارد.

بنابر گزارش‌ها این واکسن پس از اینکه طی ۱۴ روز دو بار به بدن افراد تزریق شد، سبب ایجاد آنتی بادی یا پادتن در بیش از ۹۰ درصد افراد شد.

این نامزد واکسن کرونا که با نام CoronaVac و قبلاً PiCoVacc شناخته می‌شود، در بین معدود واکسن‌های بالقوه است که برای یک مطالعه در مقیاس بزرگ وارد مراحل آخر آزمایش‌های بالینی شده است تا اثبات اثربخشی را برای تصویب نظارتی جمع آوری کند.

کروناوَک در حال حاضر در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارد که در برزیل برگزار شده و حدود ۹ هزار نفر تحت آزمایش آن قرار گرفته‌اند.

آزمایش بالینی این واکسن در اندونزی در حالی صورت گرفته است که پرجمعیت ترین کشور جنوب شرقی آسیا با تعداد عفونت‌های زیاد است.

ویدونگ یین، مدیرعامل شرکت سینوواک در بیانیه‌ای گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد که واکسن کروناوَک بی‌خطر است و می‌تواند سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا