قول سرپرست وزارت صمت برای پیگیری گوشی‌های معطل‌مانده در گمرک

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از گوشی‌های معطل‌مانده در گمرک اطلاع نداشتم، گفت: بررسی و پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهم و حتما اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد گرفت.

مجله آنلاین موبنا – حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر بررسی موضوع گوشی های همراه معطل مانده در گمرک گفت:از این موضوع که تعداد ۵۰۰ هزار گوشی همراه در گمرک برای ورود به بازار بیش از ۴ ماه معطل مانده است اطلاع نداشتم اما این موضوع را حتما مورد بررسی و پیگیری قرار خواهم داد.

وی درپاسخ به این سوال که با توجه به اوضاع نابسامان وضعیت بازار موبایل و برای تأمین نیاز مردم باید هرچه سریع‌تر تلفن‌های همراه انبار شده در گمرک آزاد شود، افزود: پس از بررسی موضوع گوشی های معطل مانده همراه  در گمرک ، درباره وضعیت این اقلام پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: قول می دهم وضعیت گوشی های همراه در گمرک را تعیین کنم.

* ۸۶ درصد‌ تلفن‌های همراه موجود در گمرک با قیمت زیر ۳۰۰ یورو هستند

براساس این گزارش ، حسین غروی‌رام رئیس هیأت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل ماه گذشته با بیان اینکه بیش از ۳ ماه از انبار شدن ۵۰۰ هزار تلفن همراه در گمرک می‌گذرد، گفت: در حال حاضر منابع ارزی کشور محدود است اما برای بازگشت وضعیت بازار موبایل و همچنین تأمین نیاز مردم باید برای آزادسازی تلفن‌‌های همراه معطل مانده در گمرک ارز اختصاص داده شود.

وی افزود: ۸۶ درصد‌ تلفن‌های همراه موجود در گمرک با قیمت زیر ۳۰۰ یورو هستند و ۱۴ درصد دیگر این تلفن‌های همراه بالای ۳۰۰ یورو هستند که باید برای تأمین نیاز مردم بانک مرکزی نسبت به اختصاص ارز مورد نیاز اقدام کند.

غروری‌رام گفت: در حال حاضر روزانه ۱۴۰۰ تلفن همراه فعال و ثبت می‌شود که ۸۰ درصد از این تلفن‌های همراه جزء گران‌ترین گوشی‌های همراه است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که با توجه به اینکه در سال گذشته روزانه ۵ هزار تلفن همراه فعال و ثبت می‌شد در سال جاری این آمار به روزانه ۱۴۰۰ تلفن همراه کاهش پیدا کرده است. با توجه به آمار کاهشی که در کشور به خاطر نوسانات ارزی داریم برای جلوگیری از قاچاق تلفن همراه باید از سامانه افق استفاده شود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا