کراس اوور خوش ساخت آلمانی در لباس قرمز کارمین! (+تصاویر)

توسعه چشمگیر در عرض و همچنین فاصله محورها در نسبت با طول پلتفرم موجب شده تا ماکان یک کراس اوور قابل اعتماد روی جاده باشد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی ماکان یکی از زیباترین کراس اوورهای لوکس بازار جهانی خودرو است که از سال ۲۰۱۴ تا کنون روی خط تولید پورشه قرار دارد. این محصول تریم های بسیار متنوعی دارد که شامل ماکان استاندارد، ماکان اس، ماکان اس دیزل، ماکان جی تی اس و ماکان توربو می شود.

نکته جالب آنکه از سال ۲۰۱۴ تا کنون، ماکان همچنان در نسل اول خود قرار دارد. در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به مدل ۲۰۲۰ ماکان توربو با کد رنگ اختصاصی قرمز کارمین که ۳۵۶۰ دلار بر قیمت پایه ماکان توربو اضافه می کند. مدل ۲۰۲۰ این خودرو در حالت پایه با قیمت ۹۴۲۰۰ دلار عرضه می شود و در نمونه ای که تصاویر آنرا مشاهده خواهید کرد با توجه به آپشن، برچسب قیمت عدد ۱۱۷۷۶۰ دلار را نشان می دهد.

طراحی

همانطور که اشاره شد؛ ماکان نمایه ای از توانمندی پورشه در ارائه طراحی ماندگار برای محصولات خود است. این کراس اوور چابک کمترین میزان نقد منفی را در بررسی های معتبر خودرو دارد و همواره به دلیل ویژگی های برتر خود مورد تحسین قرار گرفته است.

از منظر ابعاد؛ برابر با ۴۶۸۴ میلیمتر در طول، ۱۹۲۶ میلیمتر بدون محاسبه آینه های جانبی در عرض و ۱۶۲۴ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۸۰۷ میلیمتر است. رینگ ها در حالت استاندارد ۲۱ اینچی هستند.

توسعه چشمگیر در عرض و همچنین فاصله محورها در نسبت با طول پلتفرم موجب شده تا ماکان یک کراس اوور قابل اعتماد روی جاده باشد.

کابین

پورشه نیازی به تعریف و تمجید در این قسمت ندارد زیرا حضور لوگوی آن روی یک وسیله نقلیه تضمینی برای کیفیت بالای همه چیز خواهد بود. اینجا نیز با کیفیت بالای مواد اولیه، طراحی ساده اما اثر گذار و حجم بالایی از دکمه های کنترلی روی فرمان و کنسول وسط روبرو می شویم که احتمالا با رویکرد این روزها که همه دسترسی های کنترلی به نمایشگرهای لمسی منتقل شده، مقداری تفاوت دارد!

پیشرانه

در قسمت پیشرانه نیز از نمونه ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر توربودوقلو با ۴۳۴ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۰۶ پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ می شود که نیروی موتور را به محور جلو انتقال می دهد.

آمار مصرف سوخت در حالت ترکیبی برای این خودروی ۱۹۴۵ کیلوگرمی برابر با ۱۱.۹ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا