هوآوی نزدیک به نیمی از بازار چین را در اختیار گرفته است

با وجود رکود ایجاد شده در بازار فروش گوشی‌های هوشمند در کشور چین به دلیل شیوع ویروس کرونا، هوآوی همچنان به پیشرفت ادامه داده و تقریباً ۵۰ درصد از سهم کلی بازار را در اختیار گرفته است.

مجله آنلاین موبنا – بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین، در سه ماهه دوم امسال، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی، با افت جدی روبرو شده و بر اساس گزارش شرکت تحلیل‌گر Counterpoint، این افت برابر با حدود ۱۷ درصد بوده است. دلیل اصلی این افت را می‌توان در شیوع ویروس کرونا و معیارهای جدید زندگی در شرایط قرنطینه جستجو کرد. با وجود این، حتی این ویروس مرگبار هم نتوانسته جلوی پیشرفت هوآوی را در بازار چین بگیرد.
بر اساس گزارش یادشده، برند هوآوی و زیرمجموعه‌هایش در مجموع چیزی حدود نیمی از گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در بازار چین را به خود اختصاص داده‌اند. به بیان دقیق‌تر، ۴۶ درصد از گوشی‌های به فروش رسیده در این بازار بزرگ، به این برند تعلق دارد. فروش گوشی‌های هوشمند ۵G هم در این مدت کاملاً چشمگیر بوده و حدود ۶۰ درصد از دستگاه‌های به فروش رسیده، به فناوری ارتباطی نسل پنجم مجهز بوده‌اند.

شرکت تحقیقاتی CINNO نیز گزارشی درباره وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین، در همین بازه زمانی (سه ماهه دوم سال جاری میلادی) منتشر کرده است. گزارش این شرکت، ناامیدکننده‌تر به‌نظر می‌رسد و کاهش کلی ۲۴.۷ درصدی مجموع فروش گوشی را نشان می‌دهد. این در حالی است که از نظر عملکرد برندهای مختلف، نتایج منتشر شده تا حد زیادی با آمار Counterpoint هم‌خوانی داشته اما سهم شرکت‌ها کمی تفاوت دارد. بر مبنای این گزارش، هوآوی با سهم ۴۰.۲ درصدی از بازار، صدرنشین است.
علی‌رغم افت ایجاد شده در بازار فروش گوشی‌های هوشمند در کشور چین، شرکت‌های فعال در این بازار، به سرعت در مسیر توسعه محصولات مجهز به فناوری ارتباطی ۵G گام برمی‌دارند. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۳ درصد از گوشی‌های هوشمند به فروش رسیده در بازار چین، به فناوری ۵G مجهز شده‌اند. این رقم در مقایسه با سهم ۱۶ درصدی در سه ماهه اول ۲۰۲۰ میلادی قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این آمار در ماه ژوئن، حتی بالاتر هم بوده و به ۴۰ درصد رسیده است.

هوآوی نزدیک به نیمی از بازار چین را در اختیار گرفته است

هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند ۵G هم صدرنشین بوده و سهم ۶۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. گوشی‌های هوشمند ۵G در بازار چین همچنان از نظر قیمتی در رده متوسط رو به بالا قرار داشته اما به مرور زمان شاهد روند کاهش قیمت برای این محصولات خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا