التهاب در عصب سیاتیک؛ از علائم تا درمان‌هایی طبیعی

شدت درد سیاتیک می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در برخی موارد درد می تواند خفیف باشد در شرایطی که دیگران دردی بسیار شدید را تجربه می کنند.

مجله آنلاین موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – عصب سیاتیک ملتهب که به نام سیاتیکا نیز شناخته می شود، به طور معمول درد شدیدی در ناحیه کمر ایجاد می کند که می تواند به باسن و پا نیز گسترش یابد. درمان های خانگی و همچنین درمان پزشکی می توانند به تسکین این ناراحتی کمک کنند.

 

به گزارش “استپ تو هلث“، از آنجایی که درد ناشی از عصب سیاتیک ملتهب می تواند بسیار شدید باشد، افراد بسیاری درمان های طبیعی را برای تسکین درد مد نظر قرار می دهند.

علائم سیاتیکا  

سیاتیکا می تواند موجب درد، التهاب و به طور همزمان بی حسی، گزگز و ضعف در پا شود. این شرایط به طور معمول تنها یک پا را تحت تاثیر قرار می دهد.

درد سیاتیک در ناحیه کمر آغاز شده و می تواند به سمت پایین حرکت کرده و از باسن عبور کند. سپس درد می تواند به حرکت خود ادامه داده و به پشت پا گسترش یابد و حتی تا کف پا را نیز تحت تاثیر قرار دهد. احساس ناراحتی می تواند در پشت ران و ساق پا افزایش یابد.

شدت درد سیاتیک می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در برخی موارد درد می تواند خفیف باشد در شرایطی که دیگران دردی بسیار شدید را تجربه می کنند. همچنین، برخی افراد احساس سوزش یا حتی شرایطی مانند دریافت شوک الکتریکی را تجربه می کنند.

درمان های طبیعی برای عصب سیاتیک ملتهب

زردچوبه

کورکومین، ماده فعال اصلی موجود در زردچوبه، به واسطه خواص ضد التهاب، ضد درد و آنتی اکسیدانی خود فواید سلامت مختلفی را نشان داده است. بر همین اساس، این ادویه یک درمان طبیعی عالی برای انواع مختلفی از مشکلات سلامت است که موجب درد و تورم می شوند.

زردچوبه به صورت مکمل در دسترس است و همچنین شما می توانید آن را به صورت تازه مصرف کرده یا پودر آن را به غذاهای خود اضافه کنید.

افزون بر این، زردچوبه به عملکرد درست کبد کمک می کند که می تواند به بهبود دیگر جنبه های سلامت انسان کمک کند.

روغن کانابیس

روغن کانابیس که از شاهدانه تولید می شود، توانایی خود در تسکین درد را نشان داده است. کانابیدیول، ترکیبی که به آرامش اعصاب و بهبود خواب کمک می کند، عامل کلیدی در این زمینه است.

روغن کانابیس درمانی موثر است، اما برخی موارد منع مصرف آن، به عنوان مثال، در موارد آریتمی قلبی، وجود دارند. از این رو، استفاده از روغن کانابیس باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد، به ویژه اگر داروهای تجویزی مصرف می کنید.

گینکو بیلوبا

برگ های درخت گینکو بیلوبا یا کهن‌دار به شکل مکمل برای بهبود گردش خون در مغز و اندام های انتهایی بدن مانند دست ها وپاها به فروش می رسد. از این رو، کارشناسان این محصول را برای بهبود حافظه و همچنین تسکین انواع مختلف درد و ناراحتی توصیه می کنند.

برخی مطالعات نشان داده اند که عصاره این گیاه می تواند به بازسازی عصب سیاتیک کمک کند. از این رو، شما می توانید زیر نظر پزشک از آن به عنوان یک روش درمان استفاده کنید. با این وجود، مصرف گینکو بیلوبا نباید در بلند مدت صورت بگیرد.

زعفران

زعفران از توانایی طبیعی تسکین درد و کاهش تورم برخوردار است. افزون بر این، زعفران یک آنتی اکسیدان قوی است. مطالعات مختلف نشان داده اند که زعفران می تواند درمان خوبی برای تسکین دردهایی باشد که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهند.

بنابر پزشکی سنتی هندی، زعفران باید در مقادیر کم و در ترکیب با شیر استفاده شود. با این وجود، امروزه عصاره زعفران و مکمل های آن نیز در دسترس هستند که امکان مصرف دوزهای دقیق‌تر را فراهم می کنند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا