متفاوت ترین شاسی بلند لوکس چینی با پیشرانه تمام الکتریکی(+تصاویر)

داخل کابین با یک محیط کاملا لوکس سر و کار داریم. کنسول جلو از یک نمایشگر ال سی دی بزرگ لمسی تشکیل شده که نشانگر آمپر، سیستم تنظیمات سرگرمی و تنظیمات سیستم تهویه را در خود جای داده است.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – سال ۲۰۱۹ و همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، طی مطلبی در گروه خودروی عصر ایران به معرفی محصولات خاص چینی در این رویداد مهم بین المللی پرداختیم که یکی از آنها شاسی بلند الکتریکی E115  مفهومی از هونگ چی با ظاهری عجیب و متفاوت بود!

E115 مفهومی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹:

آنچه که در آلمان ارائه شد کاملا شرایط یک محصول مفهومی را همراه خود داشت اما هم اکنون تصاویری رسمی از نسخه واقعی این محصول با نام E-HS9 منتشر شده که آنرا آماده ورود به خط تولید انبوه نشان می دهد. شاید کسی تصور آنرا نمی کرد که این شاسی بلند تمام الکتریکی به این سرعت وارد فاز تولید اقتصادی شود.

از مفهوم تا واقعیت!

در رابطه با شرایط ظاهری این محصول؛ تصاویر کاملا گویای همه چیز است. یک SUV زیبا با دماغه ای بزرگ و نگاهی مرموز که حالتی لوکس و اشرافی دارد. المان های کرومی در بخش های مختلف این طراحی حضور دارند از گریل(جلوپنجره) و بخش های مختلف دماغه گرفته تا بالای رکاب و ستون آخر که کاملا در قابی از کروم قرار گرفته است.

هونگ چی E-HS9؛ متفاوت ترین شاسی بلند لوکس چینی با پیشرانه تمام الکتریکی(+تصاویر)

رینگ ها با توجه به آپشن در اندازه های ۲۱ و ۲۲ اینچی ارائه می شود.

هونگ چی E-HS9؛ متفاوت ترین شاسی بلند لوکس چینی با پیشرانه تمام الکتریکی(+تصاویر)

چراغ های اصلی عقب با الگوی T یکپارچه  منظره زیبایی را ایجاد کرده است. از منظر ابعاد این محصول ۵۲۰۹ میلیمتر در طول، ۲۰۱۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۳۱ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۳۱۱۰ میلیمتر است. این محصول در نمونه های ۴، ۶ و ۷ صندلی قابل سفارش خواهد بود.

هونگ چی E-HS9؛ متفاوت ترین شاسی بلند لوکس چینی با پیشرانه تمام الکتریکی(+تصاویر)

کابین

داخل کابین با یک محیط کاملا لوکس سر و کار داریم. کنسول جلو از یک نمایشگر ال سی دی بزرگ لمسی تشکیل شده که نشانگر آمپر، سیستم تنظیمات سرگرمی و تنظیمات سیستم تهویه را در خود جای داده است. استفاده از چرم و چوب واقعی و دیگر جزئیات باکیفیت موجب ارتقا حس لوکس این فضا شده است.

هونگ چی E-HS9؛ متفاوت ترین شاسی بلند لوکس چینی با پیشرانه تمام الکتریکی(+تصاویر)

پیشرانه

در بخش پیشرانه و براساس اطلاعاتی که قبلا منتشر شده، هونگ چی از دو موتور الکتریکی روی محورهای جلو و عقب استفاده می کند و در دو نسخه ارائه خواهد شد. نمونه ضعیف تر روی هر محور ۲۱۸ اسب بخار خروجی و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مجموع خروجی این مدل ۴۳۶ اسب بخار خواهد بود.

در نمونه قدرتمندتر؛ موتور الکتریکی محور جلو ۲۱۸ اسب بخار خروجی و موتور محور عقب ۳۳۳ اسب بخار خروجی دارد که مجموع آن برابر با ۵۵۱ اسب بخار خواهد بود.

باتری ۹۲.۴ کیلووات ساعتی این خودرو، دستیابی به برد حرکتی ۵۰۰ کیلومتر را امکان پذیر می کند.

E-HS9 از فناوری خودران سطح۴ استفاده می کند و از حالت توقف طی ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

هونگ چی؛ از خودرو تا سیاست!

گفتنی است هونگ چی را می توان به نوعی متفاوت ترین تولیدکننده خودرو در چین دانست! هونگ چی نام لیموزین تولیدی کشور چین است که احتمالا نمونه های از آن را در تصاویر و ویدئوهای مربوط به جشن و یا نشست های سیاسی مقامات چینی دیده اید. سابقه تولید اولین نمونه هونگ چی به سال ۱۹۵۸ میلادی باز می گردد و این واژه در زبان چینی به مفهوم پرچم قرمز است که باری کاملا سیاسی دارد. از این رو هونگ چی محصولی است که طی تاریخ بارها توسط دولتمردان چینی مورد استفاده قرار گرفته است.

اما در دوران کنونی هونگ چی به عنوان زیرمجموعه ای از گروه خودروسازی بزرگ فاو چین در زمینه تولیدات باکیفیت و همچنین لوکس فعالیت دارد.

هونگ چی در سال ۲۰۱۸ رشد فروش ۶۰۰ درصدی را گزارش و فروش ۱۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را برای سال جاری میلادی هدف گذاری کرده است. این برند هم اکنون ۲ سدان، ۲ اس یو وی، یک الکتریکی و یک لیموزین اختصاصی را در کاتالوگ فروش خود دارد.

در ۸ ماهه نخست ۲۰۱۹ هونگ چی موفق به فروش ۵۲ هزار دستگاه خودرو شده که افزایش ۲۳۱ درصدی در مقیاس سالانه را نشان می دهد. در ماه اگوست آمار فروش این برند بالغ بر ۱۰ هزار دستگاه بوده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا