ونوشا شینگ؛ شاسی بلند ۱۵ هزار دلاری گروه دانگ فنگ (+تصاویر)

فضای داخل کابین شینگ همانند تمام خودروهای چینی که این روزها معرفی می شوند؛ رنگ و بوی فناورانه ایی دارد! اما درباره کیفیت مواد به کار رفته باید از نزدیک آنرا مورد بررسی قرار دارد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی –  ونوشا یکی از برندهای فعال در مجموعه نیسان و دانگ فنگ موتور چین است که در سپتامبر ۲۰۱۰ معرفی شد. در هفتم آوریل گذشته، ونوشا از کراس اووری با نام شینگ رونمایی کرد که تریم های مختلف آن از ۱۵۵۸۲ تا ۲۱۲۴۸ دلار قیمت خواهد داشت.

شینگ در زبان چینی به مفهوم ستاره است که با لوگوی ونوشا نیز ارتباط نزدیکی دارد.

طراحی

این محصول جذابیت های ظاهری بالایی را همراه خود دارد، هرچند ردپای محصولات روز دنیا را در طراحی آن می توان مشاهده کرد اما به هر ترتیب حاصل کار یک محصول قابل قبول و مشتری پسند است.

چراغ های اصلی با نگاهی خشمگین، گریل(جلوپنجره) بزرگ توسعه یافته در عرض و ارتفاع، بامپر(سپر) اسپرت با المان های کرومی، ورودی هوا و همچنین درپوش موتور با چین های برجسته مجموعا دماغه شینگ را تشکیل داده اند. طرح بافت گریل به گونه ای است که حرف V در مرکز آن مشاهده می شود. ونوشا این بافت را وی-گلکسی استار نامگذاری کرده است.

رینگ ها در حالت استاندارد ۱۹ اینچی هستند. از منظر ابعاد؛ شینگ برابر با ۴۶۹۱ میلیمتر در طول، ۱۹۰۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۹۴ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۷۵۶ میلیمتر است.

در نمای عقب بازهم الگوی T برای چراغ های اصلی را مشاهده می کنیم که ظاهرا خودروسازان چینی علاقه خاصی به این طراحی که با کادیلاک آغاز شده، دارند!

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخل کابین شینگ همانند تمام خودروهای چینی که این روزها معرفی می شوند؛ رنگ و بوی فناورانه ایی دارد! اما درباره کیفیت مواد به کار رفته باید از نزدیک آنرا مورد بررسی قرار دارد.

چرم با دوخت الماسی شکل در پوشش صندلی ها و بخش داخلی درب ها مشاهده می شود که ظاهری لوکس به شینگ داده است. فرمان با دکمه های کنترلی کامل، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات آمپر، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی عمودی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، سانروف پانورامیک و… از امکانات کابین هستند.

در بخش ایمنی نیز می توان به دستیار پارک اتوماتیک، ترمز هوشمند با شناسایی عابر و وسیله نقلیه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز دیسکی در تمام چرخ ها، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، دوربین دید عقب، رادار پارک، سامانه پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، دستیار حرکت در سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده، سنسور باران، پاورویندوز، نوربالای تطبیقی و… اشاره کرد.

بخشی از این امکانات بصورت آپشن ارائه می شوند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از نمونه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۹۰ اسب بخار خروجی استفاده شده که این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ خواهد شد.

گفتنی است امکان سفارش پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو+موتور ۴۸ ولتی هیبرید ملایم نیز فراهم شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا