میراژ ۲۰۲۱؛ ژاپنی کوچک ۱۵ هزار دلاری با امکانات ایمنی جدید! (+تصاویر)

در فضای داخلی کابین می توان به استفاده از نمایشگر ۷ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو اشاره کرد. این نمایشگر در مقایسه با نسخه قبلی میراژ ۰.۵ اینچ بزرگتر شده است.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – میراژ یکی از محصولات گروه خودروسازی میتسوبیشی است که اولین نمونه آن در سال ۱۹۷۸ روانه بازار شد. تولید این خودرو تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت و پس از یک وقفه ۹ ساله، باردیگر از سال ۲۰۱۲ به خط تولید کمپانی ژاپنی بازگشت.

میراژ در پلتفرم یک خودروی کوچک شهری در کلاس های سدان، هاچ بک و استیشن واگن ۵ درب تولید شده است. در بازارهای مختلف؛ میراژ با نام های کولت، لنسر، مگنوم، چمپ و اکسپرس نیز شناسایی می شود.

نسل ششم میراژ و فیس لیفت اول آن، در بازار ایران حضور داشته است.

نسل ششم

نسل ششم

اولین فیس لیفت نسل ششم

اولین فیس لیفت نسل ششم

معرفی مدل ۲۰۲۱ این خودرو بهانه ای شد تا نگاهی به اطلاعات منتشره درباره آن داشته باشیم.

طراحی

میراژ ۲۰۲۱ رقبایی مانند شورولت سونیک، هوندا فیت و تویوتا یاریس را در بازار جهانی پیش روی خود دارد. این میتسوبیشی کوچک طراحی جدیدی را در بخش دماغه همراه خود دارد که کاملا به زبان طراحی مفهومی های این کمپانی نزدیک شده است. حالتی شبیه مفهومی ایی-اولوشن ۲۰۱۶ و یا نمونه واقعی تری مانند کراس اوور RVR مدل ۲۰۲۰ که قبلا آنرا معرفی کرده ایم.

دو الگوی C شکل کرومی، چراغ های اصلی جدید و بامپر(سپر) یکپارچه با لبه لیپ مانند اسپرت در پایین ترین نقطه آن جز مهمترین ویژگی های میراژ ۲۰۲۱ در قسمت دماغه است.

با حرکت به سمت نمای جانبی درگیر خط شانه قوی و کم ارتفاع، تفاوت سطح ایجاد شده روی درب و رکاب اسپرت این ژاپنی کوچک می شویم. رینگ های در حالت استاندارد ۱۵ اینچی ارائه می شوند.

تغییرات نمای عقب در مقایسه با آنچه که در قسمت جلو دیدیم بسیار کمتر و سبک تر است.

کابین

در فضای داخلی کابین می توان به استفاده از نمایشگر ۷ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو اشاره کرد. این نمایشگر در مقایسه با نسخه قبلی میراژ ۰.۵ اینچ بزرگتر شده است.

ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت شناسایی از عابر پیاده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و نوربالای تطبیقی، ۷ کیسه هوا، ترمز ضدقفل، دستیار حرکت در سربالایی و پایداری الکترونیکی فعال بخشی از ویژگی های ایمنی میراژ ۲۰۲۱ هستند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه نیز از نمونه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر مجهز به میل بادامک دوبل با ۷۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۷۴ پوندفوت استفاده شده که این مجموعه با یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا نمونه سی وی تی هماهنگ می شود.

آمار مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ببرابر با ۶.۶ لیتر، در بزرگراه ۵.۶ لیتر و در حالت ترکیبی ۶.۲ لیتر است.

این محصول در ابتدای سال ۲۰۲۱ برای فروش عرضه می شود. قیمت پایه برای مدل هاچ بک ۱۴۹۹۰ دلار و برای مدل جی۴ سدان ۱۵۹۹۰ دلار خواهد بود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا