گوگل قوانین «ضد انحصار» را زیرپا گذاشته است

گزارشی جدید ادعا می کند گوگل با جمع آوری اطلاعات کاربران از میزان استفاده از اپلیکیشن ها و توسعه رقبای آنها قوانین آنتی تراست (ضد انحصار) را زیر پا گذاشته است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش تک اسپات، گوگل در سراسر جهان با اتهامات آنتی تراست (ضدانحصار) متعددی روبرو است. آخرین گزارش ها حاکی از آن است که این شرکت اطلاعات اپلیکیشن های اندروید رقیب خود را جمع آوری می کرده تا نسخه های مشابه آنها را بسازد.

موفقیت اندروید را تا حدودی می توان به وسعت گزینه های سخت افزاری مرتبط دانست اما یکی از دلایل مهم آن تعداد انبوه اپلیکیشن هایی است که برای این سیستم توسعه یافته است. بسیاری از این اپلیکیشن ها نیز توسط گوگل توسعه یافته است.

این شرکت به اطلاعات استفاده از اپلیکیشن ها در دستگاه های اندروید دسترسی دارد و از آن برای توسعه ویژگی ها و اقدامات مختلفی استفاده می کند. اما اکنون گزارشی جدید در نشریه «اینفورمیشن» ادعا می کند مقدار اطلاعاتی که گوگل از طریق برنامه های داخلی خود جمع آوری می کند، بیشتر از حد تصورات است و احتمالا هدف جمع آوری اطلاعات نیز با قوانین موجود هماهنگ نیست.

این گزارش ادعا می کند تیمی متخصص به نام « مجیک آی» که اطلاعات را تحلیل و از آن برای ارائه گزارشی از میزان استفاده کاربران از سرویس های طرف سوم استفاده می کند، احتمالا تصمیماتی درباره خرید یا توسعه سرویس های رقیب تحت پوشش گوگل را انجام داده است.

به گفته منابع آگاه این اطلاعات برای رصد سرویس های رقیب گوگل مانند یوتیوب و جی میل استفاده می شده است.

از سوی دیگر گوگل ادعا می کند استفاده از اطلاعات میزان استفاده از اپلیکیشن های رقیب چندان عجیب نیست و این شرکت از آن برای بهبود عمر باتری، ارتقای الگوریتم جستجو در پلی استور و فعالسازی ویژگی های سلامت دیجیتال در اندروید استفاده کرده است.

این گزارش درحالی منتشر می شود که قرار است ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل همراه مدیران ارشد اپل، فیس بوک و آمازون در مقابل کنگره درباره موضوع رقابت در بازار دیجیتال شهادت دهند. از سوی دیگر وزارت دادگستری و دادستان های ۵۰ ایالت آمریکا تحقیقات آنتی تراست درباره روش های تجاری گوگل را آغاز کرده اند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا