اخطار یک گجت برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

استارت آپی به نام “IIM-Kozhikode” اخیرا موفق به توسعه یک گجت پوشیدنی موسوم به “ولی بند”(Veli Band) برای اطمینان از رعایت فاصله گذاری اجتماعی کاربران شده است.

مجله آنلاین موبنا به گزارش نیوایندین اکسپرس، ولی بند در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ردیابی افراد ناقل بیماری کمک می‌کند تا افراد در همه مکان‌ها این موارد را خصوصا در زمان شیوع این بیماری خطرناک رعایت کنند.

این استارت آپ موفق به SHOJ یک دستگاه پوشیدنی کاربردی و منحصر به فرد شده است که نزدیک شدن کاربر به افراد دیگر را هشدار می‌دهد و به نوعی به اجرای قانون فاصله گذاری اجتماعی کمک می‌کند.

فاصله‌گیری اجتماعی یا فاصله‌گذاری اجتماعی اصطلاحی است که برای برخی از اقدامات غیر دارویی کنترل عفونت استفاده می‌شود که توسط مقامات بهداشت عمومی برای متوقف کردن یا کاهش سرعت شیوع بیماری‌های بسیار مسری انجام می‌شود. هدف از فاصله‌گیری اجتماعی کاهش احتمال تماس بین افراد دارای عفونت و افراد سالم است تا انتقال بیماری، عوارض و در نهایت مرگ و میر به حداقل برسد.

هنگامی که کاربر فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کند و به افرادی که احتمالا ناقل بیماری هستند نزدیک می‌شود این گجت پوشیدنی به ارتعاش درمی آید و یک زنگ همراه با هشدار اجرا می‌شود و چراغ‌های ال.ای.دی آن به طور همزمان چشمک می‌زند تا به کاربر اطلاع دهد که این قانون را رعایت نکرده است و باید در فاصله‌ای ایمن از افراد قرار گیرد. این فناوری پوشیدنی مجهز به باتری قابل شارژ است و از فناوری بلوتوث کم انرژی برای ردیابی کاربر استفاده می‌کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا