خودروی ۲۲ ساله که ۳۷۰ هزار دلار قیمت دارد! (+تصاویر)

نمونه ای که برای حراج معرفی شده در واقع نسخه ۳۰۹ از ۴۰۰ است که کیلومتر شمار آن عدد واقعی ۴۳۶ کیلومتر را نشان می دهد!

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی ایمپرزا یکی از خاص ترین برندهای فعال در صنعت خودرو از سال ۱۹۹۲ تا کنون است. این محصول ژاپنی که توسط سوبارو تولید می شود به شدت محبوب تیونرها و گاراژهای شخصی سازی حرفه ای است. اگر اهل بازی های ویدئویی نیز باشید احتمالا تجربه رانندگی با آن در یکی از مجموعه های معروف نید فور اسپید را داشته اید!

نسل اول ایمپرزا از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۱ در سه تریم روی خط تولید سوبارو قرار داشت. در این نسل از موتورهای ۱.۵ تا ۲.۵ لیتری استفاده شد. مدل ویژه WRX STI نیز مهمترین رویداد نسل اول ایمپرزا محسوب می شود.

نسل دوم نیز از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ تولید شد که چندان مورد استقبال قرار نگرفت و سوبارو با دو فیس لیفت آنرا به ظاهر نسل اول خود نزدیک تر کرد. نسل سوم از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴، نسل چهارم از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ و نسل پنجم از ۲۰۱۶ تا کنون ارائه شده است.

نسل اول

نسل اول

WRX نسل اول مدل ۱۹۹۵

WRX نسل اول مدل 1995

نسل دوم

نسل دوم

WRX نسل دوم مدل ۲۰۰۴

WRX نسل دوم مدل 2004

نسل سوم مدل ۲۰۰۵

نسل سوم مدل 2005

نسل چهارم

نسل چهارم

WRX نسل چهارم مدل ۲۰۱۵

WRX نسل چهارم مدل 2015

نسل پنجم مدل ۲۰۱۷

نسل پنجم مدل 2017

در این نسل ها فیس لیفت ها و تریم های اسپرت بسیار متنوعی ارائه شده اند که همواره جذاب ترین آنها مدل WRX STI بوده و این یک کد ویژه برای طرفداران خودروهای اسپرت است.

اخیرا خبر ورود به حراج یک نمونه بسیار خاص از ایمپرزا منتشر شده که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.

مدل ۲۲B STI که در سال ۱۹۹۸ تولید شد جز ماندگارترین نمونه های ایمپرزا در تمام دوران است از این خودرو ۴۰۰ دستگاه طی یک دوره کوتاه وارد بازار شد و فقط ۲۴ دستگاه از آن به خارج از ژاپن صادر شد که از این منظر نیز یک محصول تولید محدود به شمار می رود. براساس اطلاعات موجود ۱۶ دستگاه از ۲۲B STI در آن زمان روانه انگلیس شد.

نمونه ای که برای حراج معرفی شده در واقع نسخه ۳۰۹ از ۴۰۰ است که کیلومتر شمار آن عدد واقعی ۴۳۶ کیلومتر را نشان می دهد! و این یعنی یک فرصت بینظیر برای خریدار آن تا یک کلکسیونی کاملا سالم و کارنکرده را تحویل بگیرد.

این سوبارو از موتور ۲.۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با ۲۷۶ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۶۳ نیوتن متر استفاده می کند.

عدد پیشنهادی برای این محصول ۳۷۰ هزار دلار است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا