لباس اسپرت برای پرفروش ترین خودروی جهان!(+تصاویر)

تولید Apex ادیشن محدود به ۶۰۰۰ دستگاه با مدل ۲۰۲۱ در تریم های SE و XSE خواهد بود.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – هفته گذشته یکی از عجیب ترین محصولات تویوتا یعنی یک کراس اوور در خانواده کرولا بطور رسمی معرفی شد که جزئیات آن در این لینک قابل دسترسی است. در حالیکه هنوز اخبار مربوط به این خودرو هواداران تویوتا را به خود مشغول کرده، این کمپانی ژاپنی از یک کرولای جدید دیگر با نام  Apex ادیشن ۲۰۲۱ رونمایی کرده است.

»»» کرولا موفقیت فروش بالایی را برای تویوتا به همراه داشته است تا جائیکه برخی مراکز آماری از آن به عنوان پرفروش ترین خودروی جهان نام می برند. در ژوئیه ۲۰۱۳ رکورد فروش کرولا از ۴۰ میلیون دستگاه نیز عبور کرد و این خودرو در تمامی بازارهای بین المللی با توجه به رده قیمتی خود چنان محبوبیتی بدست آورد که تبدیل به نمادی برای سدان های کوچک اقتصادی و البته باکیفیت شد.

Apex ادیشن را در واقع باید نسخه ای سبک از TRD در کرولا بدانیم که ویژگی های اسپرت را در اختیار مشتریان این سدان جمع و جور قرار می دهد.

درباره تی آر دی

حتما تا کنون بارها لوگوی TRD را روی برخی محصولات برند تویوتا مشاهده کرده اید. این لوگوی در واقع امضای بخش تیونینگ رسمی تویوتا و مخفف Toyota Racing Development است. تی آر دی علاوه بر تویوتا برای محصولات لکسس و سایون نیز به ارائه خدمات پرداخته است. تی آر دی یکی از باکیفیت ترین خطوط تولید انواع قطعات تیونینگ خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است از قطعات مربوط به تعلیق گرفته تا سوپرشارژر، رینگ و هر بخش دیگری که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد، چیزی شبیه به آ ام گ در کمپانی مرسدس بنز.

همانطور که در تصاویر مشاهده می شود، کرولای ۲۰۲۱ در طراحی کلی دقیقا همان مدل ۲۰۲۰ است که اینجا و در گروه خودروی عصرایران معرفی شده است. تولید Apex ادیشن محدود به ۶۰۰۰ دستگاه با مدل ۲۰۲۱ در تریم های SE و XSE خواهد بود و در این محصول از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۱۶۹ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر استفاده شده است. اما در بخش جعبه دنده دو انتخاب پیش روی مشتری قرار دارد که شامل نمونه سی وی تی و یا ۶ سرعته دستی خواهد بود.

با آنکه تویوتا تغییری برای پیشرانه این محصول اسپرت در مقایسه با نسخه استاندارد مدنظر قرار نداده اما در طراحی ظاهری و جزئیات کابین ویژگی های متفاوتی را می توان مشاهده کرد. در قسمت بامپر(سپر) تم دو رنگ و اسپویلر متصل ساده، رینگ ها، رکاب اسپرت که در واقع بخشی از کیت بدنه این خودرو اس و همچنین دیفیوزر عقب با سلیقه اسپرت سواران مطابقت دارد. اسپویلر عقب نیز بر جذابیت های کار افزوده است.

ارتفاع صندلی ها در مقایسه با نسخه استاندارد، ۱.۵ سانتیمتر کاهش یافته، سیستم تعلیق نیز بروزرسانی اسپرتی را پشت سرگذاشته تا کیفیت هندلینگ خودرو بهبود یابد. رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی در مقایسه با نسخه استاندارد ۱ کیلوگرم در هر چرخ سبک تر شده است.

Apex ادیشن برای تریم های SE و XSE در نظر گرفته شده و در هر دو تریم با نمایشگر ۸ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو ارائه می شود.

تویوتا قیمت این نسخه را اعلام نکرده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا