ارتقای امنیت داده‌ها با چیپ جدید سامسونگ

شرکت سامسونگ در مقام برترین برند تولید فناوری‌های نیمه‌هادی، از یک راهکار امنیتی مستقل رو نمایی کرد که ترکیبی از یک SE یا المنت امنیتی به شکل چیپ S3FV9RR و یک نرم‌افزار امنیتی پیشرفته است که امنیت فعالیت‌هایی مانند بوت شدن دستگاه، محل‌های ذخیره مجزا، پرداخت موبایلی و دیگر اپلیکیشن‌ها را فراهم می‎کند. این چیپ جدید توانسته تاییدیه ۶+ «سطح اطمینان با ارزیابی معیارهای مشترک» (CC EAL) را دریافت کند که بالاترین سطح این تاییدیه برای قطعات موبایلی است.

مجله آنلاین موبنا – دانگو شین، مدیر ارشد بخش نیمه‌هادی سامسونگ می‌گوید «در حوزه فعالیت‌های موبایلی و تعامل‎های بدون تماس، انتظار داریم دستگاه‌های متصل مثل گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها آنقدر ایمن باشند که از داده‌های شخصی ما حفاظت کرده و امکان فعالیت‌های فین‌تک مانند بانکداری موبایلی، تجارت سهام و تراکنش‌های رمز ارزی را فراهم کنند».

او افزود: «سامسونگ با معرفی این راهکار مستقل و جدید (S3FV9RR) توانسته است قفلی محکم برای حفاظت از اطلاعات خصوصی شما ایجاد کند».

ارتقای امنیت داده‌ها با چیپ جدید سامسونگ

راهکار امنیتی جدید سامسونگ یک روش قابل استفاده در هر دستگاهی است که نسل اول آن (S3K250AF) در ماه فوریه رونمایی شده بود. این راهکار امنیتی جدید یک قطعه بسیار پیشرفته است که توانسته حتی از تاییدیه CC EAL 5+ که برای نسل قبلی آن صادر شده بود فراتر رفته و به تاییدیه CC EAL 6+ برای امنیت یک قطعه سخت‌افزاری، S3VF9RR و نرم افزار امنیتی قدرتمند همراه آن برسد. تاییدیه CC EAL 6+ در اپلیکیشن‌هایی کاربرد دارد که نیازمند بالاترین شرایط امنیتی موجود هستند مثل گوشی‌های پرچمدار، پاسپورت‌های الکترونیکی و کیف‌پول‌های سخت افزاری برای رمز ارزها.

ارتقای امنیت داده‌ها با چیپ جدید سامسونگ

این راهکار امنیتی با داشتن ظرفیت ذخیره‌سازی تا دو برابر، از روت قابل اعتماد (RoT) مبتنی بر سخت‌افزار، راه‌اندازی امن (secure boot) و تایید هویت از طریق دستگاه هم پشتیبانی می‌کند که امنیت موبایلی را یک پله ارتقا می‌دهد. مخصوصا در حوزه تامین کنندگان، تولیدکنندگان و سازمان‌ها، تایید هویت از طریق دستگاه با استفاده از RoT و در زمان استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی روی دستگاه موبایل، بسیار اهمیت دارد. با آغاز به کار بوت‌لودر، زنجیره‌ای از کارهای اطمینان سازی فعال می‌شود که با استفاده از آنها همه فریمورهای دارای کلیدهای اختصاصی، تایید می‌شوند. این روند بوت امن با استفاده از حفاظت RoT از دستگاه در برابر هر حمله فریبکارانه احتمالی یا بروزرسانی‌های غیرمجاز نرم‌افزاری، انجام می‌شود.

ارتقای امنیت داده‌ها با چیپ جدید سامسونگ

این راهکار جدید در مقام یک راهکار امنیتی مستقل، می‌تواند بصورت مجزا از عملکرد امنیتی پردازنده اصلی دستگاه، عمل کند. همین مسئله باعث می‎شود این راهکار بسیار انعطاف پذیر شده و توانمندی‌های امنیتی دستگاه‌های موبایل، اپلیکیشن‌های IoT و دیگر دستگاه‌ها در همه سطوح تا حد زیادی ارتقا پیدا کند. علاوه بر این، تولیدکنندگان می توانند مطمئن باشند که دستگاه‌های تولید شده در مکان‌هایی غیر از کارخانه اصلی هم آلوده به سیستم عامل غیرمجاز نیستند. این راهکار همچنین شرایط ماژول امنیتی فعالیت‌های رمزنگاری تعیین شده در نسخه‌های جدید سیستم‌های عامل را هم پشتیبانی می‌کند.

انتظار می رود راهکار امنیتی جدید سامسونگ، S3F9RR در سه ماهه سوم امسال عرضه شود.

ارتقای امنیت داده‌ها با چیپ جدید سامسونگ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا