ناوگان حمل پسماندهای بیمارستانی شهر تهران نوسازی شد

عصر روز گذشته مراسم رونمایی از ۴۰ خودروی نوسازی شده حمل پسماندهای بیمارستانی پایتخت با حضور شهردار تهران، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند برگزار شد.

مجله آنلاین موبنا – پیروز حناچی، شهردار تهران در این مراسم گفت که یکی از بخش‌های مهم پسماند شهر تهران پسماندهای عفونی و بیمارستانی هستند که در شرایط شیوع کرونا روزانه بیش از ۱۰۰ تن از این پسماند در تهران جمع‌آوری می‌شود.
او با بیان اینکه بخشی از تجهیزات این حوزه به تازگی و با هدف افزایش بهداشت و امحای صحیح پسماندهای بیمارستانی نوسازی شده است، به موضوع بی خطرسازی این نوع از پسماندها اشاره کرد و گفت:  بی خطر کردن پسماندهای بیمارستانی در داخل بیمارستان‌ها برعهده وزارت بهداشت است و جمع‌آوری صحیح و بهداشتی این پسماندها توسط شهرداری تهران دنبال می‌شود. آن زمان که ما از این بیمارستان‌ها این  گونه زباله‌ها را دریافت می‌کنیم، فرض بر بی خطر شدن این زباله‌ها است.

ناوگان حمل پسماندهای بیمارستانی شهر تهران نوسازی شد
مدیریت هوشمند پسماندهای بیمارستانی 
علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران در این مراسم با تقدیر از نیروهای شهرداری تهران گفت که در زمان شیوع ویروس کرونا تفکیک در مبدای پسماندهای بیمارستانی و دخالت در مقصد با بهره گیری از ۱۵ هزار نیروی خدماتی محقق شد.
او با اشاره به تزریق ۴۰ دستگاه خودروی حمل زباله بیمارستانی که به صورت هوشمند به ناوگان مدیریت پسماند شهر تهران اضافه شده است، گفت:  سیستم هوشمندی که امروز شاهد رونمایی آن بودیم بخش زیادی از نگرانی‌ها را رفع و مدیریت هوشمند پسماند را رقم می زند، به شکلی که رضایت مندی بیمارستان‌ها در حوزه جمع آوری سریع‌تر زباله‌های عفونی را به همراه دارد.

ناوگان حمل پسماندهای بیمارستانی شهر تهران نوسازی شد
تلاش سازمان پسماند برای رفع نگرانی ها درخصوص دفع و دفن زباله های بیمارستانی 
صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در این برنامه با اشاره به تلاش های شبانه روزی نیروهای سازمان برای جمع آوری پسماندهای عفونی از ۱۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی و دفن آن ها در سایتی جداگانه عنوان کرد: در ماه های گذشته با اختصاص ۱۰ ناوگان جدید به ظرفیت های موجود برای انتقال پسماندهای بیمارستانی، تلاش کردیم تا هرگونه دغدغه شهروندان و مسئولان در خصوص زباله عفونی را رفع کنیم.
او همچنین گفت که با همکاری سازمان پسماند و پیمانکاران، از ۵۵ دستگاه خودروی حمل پسماندهای بیمارستانی، ۴۰ خودرو نوسازی شده اند.
این خودروها مجهز به سیستم ردیاب هستند و موضوع نصب سیستم های جلوگیری از نشت شیرابه به شکل ویژه در این روند نوسازی مورد توجه قرار گرفته است.
این مراسم با تقدیر و تقدیم گل از جانب شهردار تهران، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران و رئیس کمیته سلامت شورای شهر به نیروهای زحمتکش بخش پسماندهای بیمارستانی که از ابتدای اسفند بدون وقفه و شبانه روزی خدمات رسانی کردند، به پایان رسید.

ناوگان حمل پسماندهای بیمارستانی شهر تهران نوسازی شد

ناوگان حمل پسماندهای بیمارستانی شهر تهران نوسازی شد

ناوگان حمل پسماندهای بیمارستانی شهر تهران نوسازی شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا