نقد و بررسی تخصصی ماشین جک S3

در نظرات خریداران جک S3 کمتر کسی یافت می‌شود که از خرید این خودرو پشیمان باشد. اکثر خریداران قیمت این خودرو را حتی در شرایط فعلی قیمت‌گذاری خودروهای خارجی مناسب دانسته و معتقدند این خودرو در حد بسیاری از خودروهای کره‌ای است که با چند برابر قیمت به فروش می‌رسند.

ماشین جک s3 محصولی از شرکت چینی جک است که به‌منظور رقابت در بازار کراس‌اوورهای ارزان‌قیمت در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. پس از عرضه جک S5 و موفقیت آن در بازار فروش داخلی، کرمان موتور اقدام به مونتاژ جک S3 کرده و این بار نیز با استقبال بی‌نظیر خریداران مواجه شد. جک S3 در بازار داخلی با رقبایی نظیر هایما S5، ام‌وی‎ام x22، لیفان x60 و چانگان CS35 رقابت می‌کند. در این مقاله به نقد و بررسی ماشین جک s3 از زوایای مختلف می‌پردازیم تا چراغ راه شما برای انتخاب خودروی مناسب باشد.

 

نقد و بررسی طراحی جک S3

ماشین جک s3 همچون سایر محصولات این شرکت دارای ظاهری زیبا و چشم‌نواز است. بدنه جمع‌وجور این خودرو برای استفاده در خیابان‌های شهری کاملا مناسب بوده و نیاز به جا پارک‌های عجیب‌وغریب ندارد. ظاهر اسپرت این خودرو به خودروهای کره‌ای به‌خصوص محصولات هیوندای شبیه است و به همین علت می‌تواند انتخاب مناسبی برای طرفداران هیوندای با بودجه کم باشد. طراحی متفاوت چراغ‌های عقب، مه‌شکن‌ها و سپرها باعث شده است که ظاهر جک S3 از بسیاری از رقیبان جذاب‌تر باشد.

در داخل کابین نیز شاهد فضایی شیک و اسپرت و متریال باکیفیت هستیم که در کمتر خودروی چینی مشاهده می‌شود. موضوعی که در اکثر محصولات جک قابل‌مشاهده بوده و جک S3 را برای بازارهای اروپایی و رقابت با رقبای قدرتمند آماده می‌سازد. فضای کابین برای ۵ سرنشین بزرگ‌سال راحت و مناسب است. رنگ‌بندی جذاب، صندلی‌های چرمی و بزرگ، فرمان نرم و راحت و امکانات رفاهی در دسترس از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کابین ماشین جک s3 است. هرچند که برخی کارشناسان به‌کارگیری دکمه‌های کنترلی متعدد در فضای کابین را گیج‌کننده و خلاف اصول زیبایی می‌دانند.

نقد و بررسی فنی ماشین جک s3

پیشرانه استفاده‌شده در جک S3 از نوع تنفس طبیعی و دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و دارای حجم ۱۵۹۰ لیتر است. قدرت تولیدی توسط این پیشرانه در دور موتور ۶۰۰۰ برابر با ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه است. برای انتقال نیروی تولیدشده توسط موتور یک گیربکس اتوماتیک CVT سیستم دیفرانسیل جلو تعبیه شده است. این مجموعه در کنار یکدیگر جک S3 هزار و دویست و پنجاه کیلویی را در مدت ۱۰ ثانیه به شتاب ۱۰۰ رسانده و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن رقم میزند. برخلاف سایر مشخصات فنی جک S3 که از بسیاری از رقبای اصلی خود ضعیف‌تر است، مصرف سوخت ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر آن را بالاتر از دیگر رقبا قرار می‌دهد.

نقد و بررسی تخصصی ماشین جک S3

نقد و بررسی ایمنی ماشین جک s3

به‌منظور حفظ ایمنی سرنشینان و عابران پیاده از ترمزهای دیسکی جلو و عقب مجهز به ABS و EBD، کنترل پایداری، ترمز کمکی، کمک به حفظ ایستایی در شیب، ۲ کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور کنترل فشار باد لاستیک‌ها و سنسور پارک عقب در جک S3 در نظر گرفته شده است. هرچند که هیچ‌یک از خودروهای چینی در تست‌های ایمنی موسسات اروپایی شرکت نکرده‌اند اما تجربه کاربران و مقایسه جک S3 با سایر رقبا نشان می‌دهد که این خودرو ازنظر ایمنی دارای تناسب خوبی با قیمت تمام‌شده نیست و خریداران را راضی نمی‌کند.

نقد و بررسی امکانات رفاهی جک S3

ازنظر امکانات رفاهی جک S3 از خیلی از رقبای خود جلوتر است. استفاده از سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو با قابلیت پخش MP5 و ورودی‌های AUX و USB، قابلیت برقراری ارتباط با آی‌پد، امکان تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سانروف، دی‌لایت، تنظیم خودکار نور چراغ‌ها با توجه به نور محیط، سیستم بدرقه تا درب منزل، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، کامپیوتر سفری، تهویه خودکار و برف‌پاک‌کن شیشه عقب ازجمله امکاناتی است که در بسیاری از خودروهای هم‌قیمت جک S3 یافت نمی‌شود.

نقد و بررسی ارزش خرید ماشین جک s3

در نظرات خریداران جک S3 کمتر کسی یافت می‌شود که از خرید این خودرو پشیمان باشد. اکثر خریداران قیمت این خودرو را حتی در شرایط فعلی قیمت‌گذاری خودروهای خارجی مناسب دانسته و معتقدند این خودرو در حد بسیاری از خودروهای کره‌ای است که با چند برابر قیمت به فروش می‌رسند. هرچند که این نکته از منظر کارشناسی بررسی نشده است اما استقبال خریداران از جک S3 و اعلام رضایت آن‌ها در کنار آمار و ارقام مثبت در زمینه‌های مختلف نشان‌دهنده ارزش خرید بالای جک S3 است.

نقد و بررسی تخصصی ماشین جک S3

مزایا و معایب جک S3

اولین نکته‌ای که در جک S3 به‌عنوان مزیت این خودرو مطرح شده است، طراحی به‌روز و جذاب آن است. استفاده از المان‌های به‌روز در طراحی داخلی و خارجی این خودرو و به‌کارگیری مواد باکیفیت در ساخت، عاملی است که جک S3 را از سایر رقیبان بالاتر قرار می‌دهد. همچنین برخلاف چیزی که از بیرون خودرو به نظر می‌رسد، فضای کابین این خودرو برای ۵ سرنشین بزرگ‌سال و قدبلند دارای فضای کافی بوده و شما می‌توانید همه وسایلتان را در صندوق بار ۶۰۰ لیتری آن قرار دهید. امکانات رفاهی تعبیه‌شده در این خودرو رفاهی مطلوب را برای سرنشینان رقم میزند. ارتفاع مناسب خودرو در کنار فرمان‌پذیری بالا باعث راحتی راننده و سرنشینان در جاده‌های پرپیچ‌وخم و ناهموار می‌شود.

از زاویه‌ای دیگر جک S3 دارای مشخصات فنی خوبی نیست. موتور کم قدرت این خودرو قادر به تولید نیروی کافی برای حرکت چالاک آن نیست. در مواردی گزارش‌شده که خودرو در سربالایی‌های تند کمی ضعیف عمل می‌کند. همچنین استفاده از گیربکس CVT باعث استهلاک بیشتر خودرو شده و هماهنگی کافی با موتور را در هنگام تعویض دنده فراهم نمی‌کند.

جمع‌بندی

جک S3 یکی دیگر از نمونه‌های موفق خودروهای چینی است که در بازار ایران به دلیل امکانات خوب و قیمت مناسب با استقبال زیادی مواجه شده است. نکته‌ای که درمورد محصولات شرکت جک وجود دارد این است که برخلاف سایر خودروهای چینی خدمات پس از فروش، بازار قطعات یدکی و فروش نسخه دست‌دوم آن‌ها کاملا موردقبول است. شاید یکی از دلایلی که خریداران ایرانی کمتر به سراغ خودروهای چینی رفته و خودروهای قدیمی‌تر کره‌ای و ژاپنی را ترجیح می‌دهند، ایمنی ضعیف آن‌ها و عدم کیفیت ساخت است. استقبال خریداران از نسخه‌های صفر و کارکرده جک S3 نشان می‌دهد که این کراس‌اوور خانوادگی و جذاب توانسته است با ارائه کیفیت مناسب جای خود را در دل ایرانیان باز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا