ثبت اختراع یک گوشی هوشمند با نمایشگر دور تا دور و حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی

شرکت شیائومی به عنوان یکی از شرکت های سازنده گوشی های هوشمند که در این چند سال اخیر توانسته توجه همگان را به خود جلب و نامی برای خود دست و پا کند، اکنون حق اختراع یک گوشی هوشمند را با نمایشگر دور تا دور و یک حسگر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بزرگ به ثبت رسانده است.

مجله آنلاین موبنا به گزارش گیزموچاینا، شیائومی به محبوبیت گوشی های هوشمند بدون حاشیه در سری میکس خود مشهور است. این شرکت سال گذشته از یک گوشی تمام نمایشگر به نام “Mi Mix Alpha” با صفحه نمایش همه جانبه رونمایی کرد. این دستگاه هنوز به بازار عرضه نشده است، با این حال، شیائومی در حال حاضر حق اختراع طراحی یک گوشی مشابه را در سازمان ملی مالکیت معنوی چین(CNIPA) ثبت کرده است.

حق اختراع مذکور توسط شیائومی در ۱۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ ثبت شده، اما مستندات و همچنین تصاویر آن روز گذشته فاش شده است.

براساس این حق اختراع، این گوشی هوشمند دارای یک نمایشگر همه جانبه یا دور تا دور است، اما قسمت بالای پشت گوشی دارای یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز زوم خواهد بود که این شرکت حتی آن را “فوق دوربین هوشمند” نامیده است.

دو طرح برای این گوشی وجود دارد؛ یکی به رنگ مشکی و دیگری با پنل شفاف که نمای داخلی پشت گوشی و اطراف دوربین را نشان می دهد.

فقط یک کلید فیزیکی (دکمه روشن/خاموش) و یک میکروفون ثانویه در بالای این گوشی وجود دارد، در حالی در پایین، بلندگو، میکروفون اولیه و درگاه USB Type-C قرار دارد.

ثبت اختراع یک گوشی هوشمند با نمایشگر دور تا دور و حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی

این ثبت اختراع همچنین نشان می دهد که این گوشی یک گوشی ۵G خواهد بود، اما هیچ اشاره ای به پردازنده مورد استفاده در آن نشده است.

به هر حال مشخص نیست که این گوشی روزی ساخته شود یا نه، چرا که بسیاری از حق اختراعات ثبت شده هیچوقت رنگ واقعیت به خود نمی گیرند. کارشناسان می گویند حتی اگر این اتفاق بیفتد و این گوشی ساخته شود، انتظار ندارند که شیائومی آن به شکل انبوه تولید کند و در بازار بفروشد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا