یک اتفاق عجیب در تویوتا پس از ۱۲ نسل! (+تصاویر)

با یک کراس اوور جمع و جور و توسعه یافته براساس پلتفرم TGNA-C که در تویوتا سی-اچ آر نیز مورد استفاده قرار گرفته، سر و کار داریم.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی قبل به معرفی جدیدترین مدل کرولا و اهمیت آن در کارنامه کمپانی تویوتا پرداختیم که اینجا برای مطالعه بیشتر قابل دسترسی است. ۱۲ نسل این برند در کلاس سدان کامپکت معرفی شده است اما به تازگی اطلاعات و تصاویری در تایلند منتشر شده که از کرولا ۲۰۲۱ کراس خبر می دهند!

به هر ترتیب با یک کراس اوور جمع و جور و توسعه یافته براساس پلتفرم TGNA-C که در تویوتا سی-اچ آر نیز مورد استفاده قرار گرفته، سر و کار داریم.

درباره  TNGA

این پلتفرم اولین بار در سال ۲۰۱۵ روی خودروی پریوس عرضه شد. TNGA به عنوان یک رویکرد جدید در خطوط تولید تویوتا ویژگی هایی مانند ۳۰ درصد کاهش زمان تولید و البته متعاقب آن ۲۰ درصد صرفه جویی در هزینه ها را همراه دارد. در پلتفرم مذکور وزن محصولات کاهش یافته و مرکز ثقل خودروها در نقطه ای پایین تر قرار می گیرد که در نتیجه آن تجربه مطلوب تری از کیفیت رانندگی ایجاد خواهد شد. افزایش استانداردهای ایمنی نیز یکی دیگر از نقاط قوت   TNGA است.

طراحی

از منظر ابعاد باید کرولا کراس را چیزی بین سی اچ-آر و دیگر محصول تویوتا یعنی راو۴ در نظر بگیریم. این خودرو برابر با ۴۴۶۰ میلیمتر در طول، ۱۸۲۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۲۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز دقیقا برابر با سی-اچ آر یعنی ۲۶۴۰ میلیمتر است.

جزئیات بیشتری در رابطه با کابین و امکانات هوشمند این محصول منتشر نشده اما همانطور که در تصاویر مشخص است؛ نمایشگر لمسی بزرگ ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، استارت دکمه ای، نشانگر آمپر با طراحی جذاب و جزئیات دیگر ترکیبی مناسبی را شکل داده اند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه، محصولی که در تایلند معرفی شده با دو انتخاب پیش روی مشتری قرار خواهد گرفت. یکی نمونه ۱.۸ لیتری بنزینی با ۱۴۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۲۹ پوندفوت که از طریق جعبه دنده سی وی تی نیروی خود را به محور جلو انتقال می دهد و نمونه دیگر مدل هیبریدی که یک موتور الکتریکی ۶۰۰ ولتی با ۷۲ اسب بخار خروجی(و ۱۲۰ پوندفوت گشتاور) کنار یک موتور ۱.۸ لیتری ۹۸ اسب بخاری(با گشتاور ۱۰۵ پوندفوت) قرار گرفته است. در این مدل از جعبه دنده ایی- سی وی تی استفاده شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا