۴ هزار میلیارد ریال درآمد در دفاتر «وخارزم» ثبت شد

با تلاش مدیران شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی مطالبات ۱۵ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از شرکت توسعه برق و انرژی سپهر تعیین وضعیت شد که این مهم آینده مطلوبی پیش روی شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی قرار داده است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا، با آغاز کار هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در سال گذشته تعیین وضعیت این موضوع به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پرونده‌های جاری شرکت در دستور کار قرار گرفت که بعد از قریب یکسال تلاش نتایج اقدامات بنیادین در این شرکت به ثمر نشست و مطالبات ۵ ساله با منفعت بلندمدت تعیین وضعیت شد.
شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در اطلاعیه‌ای که صبح روز شنبه ۲۱ تیرماه در سامانه کدال منتشر کرد، جزییات توافق‌نامه امهال تسهیلات اخذ شده توسط شرکت توسعه برق و انرژی سپهر از بانک صادرات ایران را تشریح نمود که بر اساس این گزارش این شرکت در هفدهمین روز از سال مالی جدید خود (برای دوره منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۰) بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال درآمد از فروش سهام شرکت پارس آریان در این ارتباط شناسایی کرده که در دفاتر ثبت شده است.
انتشار این گزارش در سال مالی جدید نویدبخش آینده خوب و جذاب برای سهامداران این شرکت خواهد بود.
براساس گزارش منتشره در سامانه کدال، در اطلاعیه شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به‌عنوان ضامن این تسهیلات، مجموع بدهی شرکت توسعه برق و انرژی سپهر از بابت اقساط سررسید شده قرارداد خرید نیروگاه منتظر قائم، به بانک صادرات در مجموع ۱۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال است که براساس برنامه مقرر است برای پرداخت این بدهی علاوه بر فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان که در تاریخ ۱۷ تیرماه از طریق آگهی مزایده در بازار پایه فرابورس به فروش رسید سهام شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در بازار سرمایه نیز انجام شود و مبالغ حاصل برای تسویه بدهی به بانک صادرات پرداخت شود.
سهام این سه شرکت در مجموع به ارزش ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از طریق آگهی مزایده واگذار می‌شود که تاکنون از بابت فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، مبلغ ۴هزار و ۱۲ میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش سهام شناسایی و در دفاتر ثبت شد.
گفتنی است بر اساس برنامه، مقرر است بعد از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، سهام شرکت توسعه برق و انرژی سپهر به‌زودی در بازار سرمایه عرضه شود.

دکمه بازگشت به بالا