اولین استفاده تجاری از بالن‌های اینترنت شرکت آلفابت

بالن‌های اینترنت شرکت آلفابت برای اولین بار در یک پروژه تجاری در کنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بالن‌ها با پرواز در ارتفاع بالا، امکان دسترسی بسیاری از ساکنین کنیا را به نوع جدیدی از اینترنت فراهم کرده‌اند.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش پایگاه خبری سی‌نت، لابراتوار مخفی شرکت گوگل در جریان پروژه موسوم Project Loon این بالن‌ها را به امید برقرار کردن ارتباط بین جوامع مختلف ساکن در بخش‌های وسیعی از جهان، که در حال حاضر به اینترنت دسترسی ندارند، طراحی و تولید کرده است.
این بالن‌ها که توان موردنیاز خود را از نور خورشید دریافت می‌کنند، مجهز به ابزارهای ارتباطی پیشرفته هستند و پس از قرار گرفتن در استراتوسفر زمین، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، شبکه‌های منسجمی را برای ایجاد دسترسی به اینترنت تشکیل می‌دهند.
این بالن‌ها در نیوزلند و برزیل مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و در عملیات امدادرسانی پس از وقوع یک زلزله در پرو و همچنین پس از وقوع طوفان در پورتوریکو مورد استفاده قرار گرفتند. اکنون شرکت آلفابت همکاری جدیدی را با شرکت مخابراتی کنیا موسوم به Telkom آغاز کرده است که هدف از آن ایجاد دسترسی عمومی به اینترنت در این کشور است.
این خدمات نه تنها اولین پروژه تجاری بالن‌های آلفابت محسوب می‌شود، بلکه اولین بار است که یک فناوری با چنین ویژگی‌هایی در آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منطقه مورد توافق برای خدمت‌رسانی با استفاده از این بالن‌ها حدود ۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که شامل مناطق مرکزی و غربی کنیا می‌شود و تاکنون بیش از ۳۵ هزار کاربر منحصر به فرد به این شبکه متصل شده‌اند.
آزمایش‌های اخیر نشان می‌دهد سرعت بارگذاری اطلاعات در این شبکه به ۴.۷۴ مگابیت در ثانیه و سرعت دریافت اطلاعات به ۱۸.۹ مگابیت در ثانیه می‌رسد. متخصصان انتظار دارند با افزایش تعداد بالن‌های مورد استفاده، قابلیت اطمینان به شبکه نیز افزایش یابد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا