ایویتر ۲۰۲۰؛ شاسی بلند باکیفیت لینکلن مجهز به موتور ۴۰۰ اسب بخاری (+تصاویر)

پیشرانه قدرتمند، سامانه تمام چرخ محرک بهینه و بسته اختیاری ۷۴۳۰ دلاری هندلینگ داینامیک در هماهنگی با یکدیگر کیفیت رانندگی با این خودرو را به میزان چشمگیری افزایش داده اند.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی –  وقتی درباره راحت ترین شاسی بلندهای جهان از منظر کیفیت کابین و برتری های همراه از خط تولید، صحبت می شود قطعا نام لینکلن با مدل ایویتر در رده های بالایی لیست به چشم خواهد خورد.

این محصول در دوره اول از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ روی خط تولید قرار گرفت و مجددا با مدل ۲۰۲۰ به کاتالوگ فروش لینکلن بازگشت. در نسل اول این خودرو از موتور ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر با ۳۰۲ اسب بخار خروجی و جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک استفاده شد.

نسل اول

نسل اول

ایویتر نسل اول از منظر ابعاد ۴۹۱۰ میلیمتر در طول، ۱۸۷۷ میلیمتر در عرض و ۱۸۲۶ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۸۸۸ میلیمتر است.

نسل دوم

در مدل ۲۰۲۰ که در واقع آغاز ارائه نسل جدید(دوم) این شاسی بلند است تغییرات ظاهری کامل و بروزشده براحتی قابل تشخیص است. این محصول غاز منظر ابعاد ۵۰۶۲ میلیمتر در طول، ۲۰۲۲ میلیمتر در عرض و ۱۷۶۸ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن برابر با ۳۰۲۵ میلیمتر است.

مدل ۲۰۲۰ / آغاز نسل دوم

مدل 2020 / آغاز نسل دوم

پیشرانه

در بخش پیشرانه نیز از موتور۳ لیتر ۶ سیلندر جدید مجهز به توربودوقلو استفاده شده که ۴۰۰ اسب بخار خروجی و ۴۱۵ پوندفوت گشتاور دارد. این مجموعه با یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. سامانه تمام چرخ محرک نیز در این خودرو فعال است. شاخص یدک کشی ایویتر ۲۰۲۰ عدد ۳۰۳۹ کیلوگرم را نشان می دهد.

برای ایویتر ۲۰۲۰ با ۷ صندلی که ۲۲۱۹ کیلوگرم وزن دارد؛ آمار مصرف سوخت برای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر برابر با ۱۳.۸  لیتر، در بزرگراه ۹.۸ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۱.۷ لیتر است.

قیمت پایه ایویتر ۲۰۲۰ برابر با ۵۱۵۰۰ دلار و در نمونه ای که تصاویر آن برای مطلب حاضر استفاده شده برابر با ۷۵۶۰۰ دلار است.

کیفیت رانندگی

پیشرانه قدرتمند، سامانه تمام چرخ محرک بهینه و بسته اختیاری ۷۴۳۰ دلاری هندلینگ داینامیک در هماهنگی با یکدیگر کیفیت رانندگی با این خودرو را به میزان چشمگیری افزایش داده اند. بسته مذکور در واقع سیستم تعلیق بادی تطبیقی و فرمان پذیزی تطبیقی را به ایویتر ۲۰۲۰ اضافه می کند.

فرمان خطای بسیار کمی دارد و عملکرد چشمگیر خود را در جاده های پرپیچ به خوبی نمایش می دهد. هنگام حضور در کابین ایویتر مجهز به بسته ۷۴۳۰ دلار احساس کیفیت در رانندگی برای دیگر سرنشینان(غیر از راننده) نیز کاملا قابل درک است.

طراحی

این خودرو یکی از خاص ترین شاسی بلندهای بازار جهانی است و در این مورد شکی وجود ندارد. اینجا همه چیز برای لینکلن اختصاصی است. برای مثال الگوی چراغ های اصلی، گریل(جلوپنجره)، الگوی مه شکن ها، بامپر(سپر)، خط شانه قدرتمند، رینگ های ۲۲ اینچی و … را نمی توان مشابه یک خودروی دیگر دانست!

در کابین ایویتر نیز یک فضای زیبای چوبی مجهز به آخرین فناوری های روز پیش روی مشتری قرار دارد. نمایشگر ۱۰.۳ اینچی ویژه تنظیمات سرگرمی، نمایشگر دیجتیال جایگزین نشانگر سنتی آمپر، صندلی مجهز به گرم کن و تهویه با تنظیم ۳۰ جهته، پشتیانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی با ۲۸ بلندگو، مجموعه ای از آخرین امکانات ایمنی و … دست به دست هم داده اند تا این کابین یک اتاق آرامش تمام عیار باشد.

تصاویر بیشتر:

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا