کرونا و فرصت ایجاد شده در حوزه رسانه و شبکه های اجتماعی

تهدید و بحران پیش آمده به واسطه ظهور ویروس کمتر شناخته شده ای موسوم به کووید ۱۹ و محدودیت های حضور در اجتماع و تقارن آن با قرنطینه های اجباری، باعث شد تا شبکه های اجتماعی به عنوان بهترین شاهراه اعمال قدرت و نفوذ بر مخاطب در مقایسه با رسانه های مکتوب شناخته شده مانند مطبوعات و روزنامه ها در نظر گرفته شوند. به طوری که افراد خلاق، خوش فکر و متخصص در حوزه رسانه با اشراف بیشتر در فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام از این امکانات رایگان برای کسب تجربه ای موفق جهت برخورداری از ظرفیت های رسانه خصوصی بهره مند شدند.

مجله آنلاین موبنا- نفیسه کرمی؛ دانش‌آموخته دکترای علوم ارتباطات – رسانه های خصوصی که با ارائه برنامه های متنوع فرهنگی، سیاسی، آموزشی، اطلاع رسانی، هنر، ادبیات، موسیقی، تاریخ، طنز، سرگرمی و همچنین گفتگوهای آنلاین با موضوعات مختلف برای جذب سلیقه هر مخاطبی در فضای مجازی نشان از تدبیر افراد متخصص و صاحبنظر در این حوزه را داشت که به واسطه امکان رویت میزان مخاطبان مشخص بود که از اقبال بالایی نیز برخوردار شده است.
از سوی دیگر در همین برهه زمانی صدا و سیما به عنوان بزرگترین رسانه ملی کشور می توانست هوشمندانه به جذب مخاطب و نیازسنجی مخاطبان بپردازد، اما این مهم بدون توجه و یا عدم تخصص سیاستگذاران و برنامه سازان در حوزه وظایف و اصول رسانه ای مغفول ماند. در مقابل این بی تدبیری، اینستاگرام، رسانه ای قدرتمند برای ارائه برنامه هایی متنوع به شکل زنده با بیشترین آمار جذب مخاطب بود.
به نظر می رسد با وجود میزان جذب بالای مخاطبان تکنولوژی های نوین ارتباطی و رسانه های همگانی ارزان و قابل دسترس، مدیران صدا و سیما می بایست هر چه سریعتر در استراتژی ها و راهبردها و نیز تعامل با مخاطب و برنامه سازی برای رسانه ملی تجدید نظر نموده و راهی نو با تفکرات جدید با حضور متخصصین در جذب مخاطب در مقابل شبکه ها و رسانه های خصوصی بکوشند.
فریلنس هایی که با عملکردشان در رسانه های خصوصی ثابت کردند اگر ضمام این تصمیم گیری را در دست داشته باشند به بهترین شیوه آن را در جذب و نگهداشت مخاطب مدیریت خواهند نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا