سینمای شخصی با وضوح ۵K ساخته شد

یک سینمای شخصی ساخته شده که فقط ۴۹۰ گرم است و وضوح تصویر در آن حدود ۵K است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش نیواطلس، شرکت «سینرا اج» (Cinera Edge)دستگاهی با نمایشگر ساخته که روی چشمان فرد قرار می گیرد. این دستگاه در حقیقت یک هدست سینمای شخصی است که وضوح نمایشگر آن ۵K است و سیستم صوتی« دالبی سوروند» (Dolby Surround) دارد.

اکنون یک دهه از توسعه هدست های سینمای شخصی می گذرد اما یکی از مشکلات آنها وزن زیاد است. برخی از این گجت ها جعبه هایی بزرگ و زشت بودند که تماشای محتوایی طولانی تر از ۲۰ دقیقه در آنها برای کاربر ناراحت کننده بود. برخی دیگر نیز دستگاه هایی کوچک بودند که نمایشگرهای کوچک با وضوح اندک داشتند و به چشم کاربر فشار وارد می کردند.

اما در سینمای شخصی جدید سینرا یک جفت نمایشگر OLEDبه اندازه ۲۱ میلی متر وجود دارد. وضوح هریک از این دونمایشگر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. در کل وضوح نمایشگر به حدود ۵K می رسد. همچنین میدان دید این دستگاه ۶۶ درجه است.

این گجت جمع و جور است و فقط ۴۹۰ گرم وزن دارد. البته وزن دستگاه به سمت گوشه ها هدایت شده تا کاربر بتواند برای مدت طولانی تری از آن استفاده کند.

سینمای شخصی مذکور هم اکنون در وب سایت کیک استارتر ارائه شده و تا به حال ۳۲۵ هزار دلار جمع آوری کرده است. قیمت مدل ساده این دستگاه ۴۴۹ دلار و نسخه پرو آن ۵۴۹ دلار است. قرار است بارگیری این سینمای شخصی از دسامبر ۲۰۲۰ میلادی آغاز شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا