راهنمای خرید هارد اکسترنال

هارد اکسترنال چیست

مجله آنلاین موبنا – اولین سوال برای افرادی که تاکنون هارد اکسترنال نداشته اند (هارد اکسترنال چیست ) می باشد و برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا توضیحاتی در مورد فضاهای ذخیره سازی یاد آور شویم.

در مجموع هاردها همان فضاهای ذخیره سازی هستند که هر فردی برای ذخیره اطلاعات خود از جمله عکس ها ، فیلم ها و اسناد به آنها احتیاج دارد و این هارد ها در مجموع به دو صورت تولید می شوند.یکی از آنها برای استفاده در کیس های کامپیوتری که به این نوع هاردها (هارد اینترنال) گفته می شود و نوع دیگر هاردهای قابل حمل می باشند که به آنها هاردهای اکسترنال گفته می شود و به راحتی می توان از این نوع هارد در هر مکانی برای جابجایی اطلاعات استفاده نمود و مبحث ما در این مقاله نیز این هارد های می باشند.

راهنمای خرید هارد اکسترنال

انواع هارد های اکسترنال

می توان هارد های اکسترنال با توجه به نوع ساخت به دو نوع تقسیم نمود.(هارد های اکسترنال portable و هارد های اکسترنال desktop )

عمده تولیدات کمپانی های بزرگ هاردسازی ، هاردهای اکسترنال portable می باشد و درخواست این نوع هارد به علت کوچک بودن و استفاده ازیک کابل USB برای انتقال اطلاعات و برق هارد بالا می باشد.این نوع هاردها معمولا به راحتی می توان در جیب قرار داد و به راحتی می توان در هر مکانی که پورت USB موجود باشد استفاده نمود.

از طرفی هارد های اکسترنال desktop از دیگر تولیدات کمپانیهای هارد سازی می باشند که در ظرفیت های بالاتر برای مقاصد خاص از جمله شبکه تولید می شوند. دراین نوع هاردها علاوه بر پورت های USB و RG45 از یک آداپتور برای روشن کردن هارد استفاده می شود و مانند هاردهای portable نمی توان فقط از یک درگاه USB  برای تامین برق دستگاه و انتقال اطلاعات استفاده نمود.

برندهای مختلف تولید کننده هار اکسترنال

یکی از بزرگترین برندهایی که در حال حاضر در ایران مشتاقان بسیاری دارد و با استقبال بالایی مواجه شده است هارد اکسترنال وسترن دیجیتال می باشد.این تولید کننده هارد، هاردهای اکسترنال خود را  با ظرفیت های  مختلف طراحی و تولید نموده است. در میان هاردهای اکسترنال این تولید کننده ظرفیت های ۱ ترابایت تا ۱۴ ترابایت دیده می شود.البته در ایران تا ظرفیت ۸ ترابایت وارد شده است.از مشهورترین مدل های این هارد می توان به هارد اکسترنال mypassport اشاره نمود.

یکی دیگر از برندهای موجود در ایران هارد اکسترنال سیلیکون پاور می باشد که این هارد نیز مانند هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال از طرفداران بالایی برخوردار می باشد تقریبا تمامی محصولات این کمپانی portable یا قابل حمل می باشد.از برترین  محصولات تولید شده توسط این کمپانی می توان به هارد سیلیکونArmor  اشاره کرد که در ظرفیت ها و اشکال مختلف طراحی وتولید شده است.

از دیگر تولید کننده های محبوب هارد اکسترنال می توان به هارد اکسترنال adata اشاره نمود.این تولید کننده هارد یکی دیگر از برندهای محبوب در ایران می باشد که هارد های portable با ظرفیت ها و مدل های مختلف طراحی و تولید نموده است.این تولید کننده بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید هاردهای ضد آب و ضد ضربه قرار داده است.از برترین تولیدات این تولید کننده هارد می توان به سری های HD اشاره نمود.

راهنمای خرید هارد اکسترنال

هارد اکسترنال ssd

با توجه به روند تولید هارد در جهان به نظر می رسد کم کم زمان آن رسیده است که هارد های دیسکی از چرخه تولید هارد خارج و سرما یه ها به سمت تولیدات هاردهای ssd پیش رود. هارد اکسترنال  ssd نیز از این تغییرات مستثنی نیست و تولیدکنندگان بسیاری روند تولیدات هارد های اکسترنال ssd را پیش گرفته اند که با کاهش قیمت این هاردها و تولیدات با ظرفیت های بالا کم کم عرصه را برای هاردهای دیسکی کم می نمایند.

 

برای خرید نقد و اقساط  کلیه کالاهای دیجیتال و دریافت بهترین قیمت ها  آترامارت را دنبال نمایید .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا