شگفتی‌های طبیعت؛ دره‌ی جیوژایگو (+فیلم)

دره‌ی جیوژایگو، دره‌ای پنهان در اعماق کوه‌های هیمالیاست که حاصل فرسایش آب‌های پرخروش و سرکش است. دره‌ی جیوژایگو، یکی از پارک‌های ملی کشور چین در شمال استان سیشوآن است. این پارک ملی زیبا با مساحتی بیش از ۷۲.۰۰۰ هکتار مملو از آبشارهای شگفت‌انگیز و دریاچه‌های رنگین است.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – دره‌ی جیوژایگو چهار فصل متفاوت و زیبا دارد: بهار گرم و آفتابی، تابستان گرم، پاییز خنک و رنگارنگ و زمستان سرد و برفی. با شروع ماه مارس، هوای این دره رفته رفته گرم می‌شود. طی فصل بهار،گل‌های وحشی این ناحیه شکوفه می‌زنند. هوای فصل تابستان گرم است، اما خیلی داغ و سوزان نیست. تابستان‌ با عصرهای بارانی‌اش، آب حوضچه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارها را تامین می‌کند و مناظر بدیع و حیرت‌انگیزی به وجود می‌آورد.

با تغییر رنگ و افتادن برگ‌ها از درختان، این دره را طی فصل رنگارنگ پاییز به چشم‌اندازی بهشتی و چشم‌نواز تبدیل می‌کند. هر گوشه‌ی دره‌ی جیوژایگو با رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی و رنگ‌های دیگر مزین می‌شود که بسیار شگفت‌آور است.
دمای هوای این ناحیه در فصل زمستان بین ۱- تا ۳ درجه سانتیگراد متغیر است. درختان، صخره‌ها و کوه‌های پوشیده از برف در این دره جایی شبیه به سرزمین عجایب بلوری را در ذهن‌ها تداعی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا