همراه اول، اپراتور پیشتاز در مسئولیت اجتماعی

فعالیت‌های حمایتی همراه اول نقش پررنگی در کمک‌رسانی به هموطنان در شرایط بحرانی داشته است و این رسالتی بوده که این شرکت در سال‌های اخیر در کنار توسعه زیرساخت و تجهیزات مخابراتی دنبال کرده و همین اقدامات باعث شده همراه اول به بزرگترین اپراتور خاورمیانه تبدیل شود.

مجله آنلاین موبنا؛ نرگس‌السادات حجازیان همراه اول بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با سرمایهگذاری گستردهای که در سالهای اخیر در راستای فعالیتهای «بشردوستانه» و «حفاظت محیطزیست» انجام داده، عنوان برترین شرکت ایرانی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی را از آن خود کرده است.

اهداف راهبردی همراه اول در بحث مسئولیت اجتماعی

همراه اول در راستای تحقق چشم‌انداز خود و نیز جهت تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی‌اش، با توجه به فرآیندهای تصمیم‌گیری و ارزیابی موجود، فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی‌اش را در ذیل سه محور کلی «حمایتگری و اسپانسرینگ»، «فعالیت‌های بشر دوستانه» و «محیط زیست» تعریف کرده است.

در همین ارتباط پیتر دراکر نظریه‌پرداز برجسته مدیریت معتقد است: «سود برای شرکت مانند اکسیژن برای انسان است. اگر به قدر کافی از آن نداشته باشی، بیرون از بازی هستی، ولی اگر فکر می‌کنی که زندگی تو تنها نفس کشیدن است، واقعا چیزی گم کرده‌ای! این گفته توجیهی است به نوعی منطق اقتصادی که در آن دنیای سود مادی با دنیای انسانی و اخلاقی پیوند می‌خورد. این منطق اکنون در موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت خود را جلوه‌گر ساخته است.»

هوشمند فضلی کارشناس مسئولیت اجتماعی نیز این گونه اظهار می‌کند که «فعالیت اقتصادی و کسب سود تنها بعد یک شرکت به شمار می‌آید. شرکت به‌عنوان سازمانی مطرح است که دارای عناصر انسانی و فیزیکی، ساختار و روابطی ویژه است که به‌واسطه آن‌ها فرهنگ، ارزش‌های سازمانی و حتی ساختار غیررسمی که عمدتا مبین این ارزش‌هاست، خلق می‌شود. مفهوم مسئولیت اجتماعی با فرهنگ و ارزش‌های سازمانی مناسبت دارد. این نوع مسئولیت فراتر از وظایف قانونی امتداد می‌یابد و در واقع، قانون و وظیفه سازمانی حداقل‌های مسئولیت اجتماعی شرکت است. از این رو، مسئولیت اجتماعی شرکت در حکم مدلی از کسب‌وکار است که به شرکت کمک می‌کند از نظر اجتماعی و به‌ویژه به خاطر تاثیرات احتمالی خود در جامعه و محیط پاسخگو باشد.»

همراه اول، اپراتور پیشتاز در مسئولیت اجتماعی

حضور پررنگ در رویداد فرهنگی و اجتماعی

همراه اول نیز در سال های گذشته به ویژه دو سال اخیر فعالیت های گسترده‌ای در حوزه مسئولیت اجتماعی داشته، به‌طوری که در بسیاری از رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و حتی حوادث طبیعی که در استان های حضوری پررنگی داشته است.

این شرکت پس از وقوع حوادثی طبیعی از جمله سیل در استان های مختلف لرستان، گلستان، خوزستان و… علاوه بر ارائه خدمات رایگان مکالمه و اینترنت، در زمینه کمک به خانواده‌های سیل‌زده نیز فعالیت گسترده‌ای داشت و این حمایت‌ها در حوادث دیگری همچون زلزله تبریز، بارش برف در استان های شمالی و… نیز ادامه یافت.

فعالیت‌های حمایتی همراه اول از اهمیت ویژه‌ای برای مردم این مناطق داشت؛ به طوری که این اقدامات نقش پررنگی در کمک‌رسانی به هموطنان در شرایط بحرانی داشته است و این رسالتی بوده که این شرکت در سال‌های اخیر در کنار توسعه زیرساخت و تجهیزات مخابراتی دنبال کرده و همین اقدامات باعث شده همراه اول به بزرگترین اپراتور خاورمیانه تبدیل شود.

همچنین این شرکت در سایر فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی نیز نقش سازنده‌ای داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به حمایت از ساخت داخل و صنایع ملی، همکاری در زمینه پروژه‌های اشتغال‌زایی همچون نمایشگاه کار ایران، حمایت از بانوان ورزشکار، جشنواره‌های ورزشی، حامی مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر، ارائه محصول برگزیده سال ۹۸ درحوزه زیرساخت‌های شبکه‌های موبایل، ارسال کمک‌های غیرنقدی همراه اول به مناطق سیل زده، اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به سیل‌زدگان، رایگان شدن مکالمات درون شبکه همراه اول در مناطق سیل‌زده و دیتای استان سیستان و بلوچستان، حمایت همراه اول از تیم ملی امید، کسب جایزه ملی شرکت تحول آفرین برتر به همراه اول حضور فعال داشته است.

همراه اول، اپراتور پیشتاز در مسئولیت اجتماعی

اهم فعالیت‌های این اپراتور در مباحث بشر دوستانه شامل «حمایت از سیل زدگان استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلچوستان و صرف حدود ۲۰ میلیارد تومان جهت ارائه خدمات و تامین اقلام اساسی به این مناطق»، «رایگان نمودن تماس ۶۰ هزار بهورز و کمک ۳۰ میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان سیار به دلیل انتشار ویروس کرونا»، «ایجاد بستر USSD جهت جلب مشارکت در نوسازی مدارس مناطق محروم» می‌شود. همچنین برخی اقدامات قابل اشاره اپراتور اول در بحث محیط زیست نیز شامل «تهیه ماسک برای مناطق آلوده»، «حمایت مالی از باغ گیاه شناسی ملی ایران و انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای کاشت، حفظ و نگهداری گونه‌های گیاهی» و «تامین هزینه خرید تجهیرات آب شیرین‌کن جهت برطرف کردن مشکل تامین آب شرب در شهرستان آبادان» می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا