اطلاعات مهم و کاربردی درباره‌ی شبکه‌ی بیت کوین

بیت کوین اولین و محبوب ترین رمزارز دنیاست. خیلی از شما نام آن را بارها شنیده اید. شاید اطلاعاتی نیز راجع به آن داشته باشید. اما کسب درامد از دنیای ارزهای دیجیتال در قدم اول ملزم به شناخت کامل شبکه ی بیت کوین است.

مجله آنلاین موبنا – در این مقاله مهم ترین و کاربردی ترین اطلاعات راجع به شبکه ی بیت کوین را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

شبکه ی بیت کوین چرا اختراع شد؟

با شروع بحران اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ مردم فهمیدند نمی شود به پول های کاغذی دولت ها اعتماد کرد. بنابراین ساتوشی ناکاموتو شبکه ی بیت کوین را اختراع کرد تا مشکل اعتماد را از بین ببرد. او در این باره گفته بودما باید به بانک های مرکزی اعتماد کنیم تا پول های خود را به آن ها بدهیم. اما تاریخچه ی پول پر از موارد ضد و نقیض و غیر قابل اعتماد است. ما پول های خود را به بانک می دهیم تا برایمان نگه دارند. اما آن ها با پول های ما حباب های اعتباری ایجاد می کنند. بیت کوین به وجود آمد تا این مشکل را رفع کند.

ویژگی های شبکه ی بیت کوین

بیت کوین یک سری خصوصیات کلیدی و مهم دارد. شبکه ی بیت کوین نیاز به اعتماد را از بین برد. عرضه ی بیت کوین محدود و بدون تورم است. امکان تقلب و انتشار پول جعلی در شبکه ی بیت کوین وجود ندارد. تراکنش های بیت کوین شفاف و بدون محرمانگی هستند. در ادامه راجع به همه ی این موارد توضیح می دهیم.

عدم نیاز به اعتماد چگونه ممکن می شود؟

شما بیت کوین خود را در کیف پول های آنلاین و آفلاین خود نگهداری می کنید. شما هرگاه که بخواهید تراکنش مالی خود رابه انجام می رسانید. سپس رسید تراکنش خود را در اختیار طرف دوم معامله قرار می دهید. او با مشاهده ی این رسید به صورت آنلاین از دریافت پول در کیف پول خودش اطمینان حاصل می کند. بدین ترتیب ما نیازهای مالی خود را همتا به همتا و بدون نیاز به طرف سوم انجام می دهیم.

نوشته های مشابه

عرضه ی محدود کوین ها

وقتی ساتوشی ناکاموتو پروتکل شبکه ی بیت کوین را طراحی کرد یک قانون مهم برای آن وضع نمود. او گفت تعداد کل بیت کوین های قابل استخراج ۲۱ میلیون می باشد. این قانون برای جلوگیری از تورم ایجاد شده تا بیت کوین مانند طلا ارزشمند باشد. تعداد طلاهای موجود در دنیا نامحدود نیست. و هربار کسی طلا استخراج می کند طلاهای باقی مانده در زمین کم تر می شود. بدین ترتیب استخراج نیز سخت تر خواهد شد.

دفتر کل شفاف

شبکه ی بیت کوین در بستر بلاک چین بنا شده است. بلاک چین نیز مانند یک دفتر بزرگ اطلاعات می باشد. همه ی تراکنش های شبکه در این دفتر به طور شفاف ثبت می شوند. همه ی افراد مشارکت کننده نیز می توانند آن ها را ببینند. یک تراکنش پس از ثبت و تایید نمی تواند تغییر کند. پس امکان دستکاری در شبکه ی بیت کوین وججود ندارد.

همه ی این فاکتورها بیت کوین را به محبوب ترین رمزارز تبدیل کرده است.

منبع: iminer

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا