نوکیا یک سوم از مشاغل خود را در فرانسه کاهش می دهد

شرکت نوکیا ۱۲۳۳ شغل را در شعبه آلکاتل لوسنت اینترنشنال در فرانسه کاهش می دهد که برابر با یک سوم از نیروی کار این واحد است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش رویترز، شرکت ارتباطی فنلاندی نوکیا قصد دارد ۱۲۳۳ شغل را در شعبه آلکاتل لوسنت اینترنشنال در فرانسه کاهش دهد که برابر با یک سوم از نیروی کار این واحد است. این شعبه از نوکیا ارائه دهنده تجهیزات مخابراتی است و دفتر مرکزی آن در شهر پاریس فرانسه قرار دارد.
این اطلاعیه نوکیا در زمانی که اروپا آماده می شود نسل بعدی اینترنت موبایل یا همان ۵G را راه اندازی کند، باعث اعتراضات سیاسی در فرانسه شده است. نوکیا این واحد را پنج سال پیش به شرط حفظ مشاغل آن خریداری کرده بود.
نوکیا که در شبکه های ۵G با اریکسون و هواوی رقابت می کند، طی بیانیه ای اعلام کرد به خاطر فشارهای مالی مجبور به این تعدیل نیرو شده است.
نوکیا در آوریل اعلام کرده بود قصد دارد ۵۰۰ میلیون یورو (۵۶۰.۳۰ میلیون دلار) هزینه‌های خود را تا پایان سال جاری میلادی در مقایسه با کل هزینه های ۲۰۱۸ پایین بیاورد. ۳۵۰ میلیون یورو از این مقدار از هزینه‌های عملیاتی و ۱۵۰ میلیون از هزینه‌های فروش کم میشود.
وقتی نوکیا شرکت آلکاتل لوسنت را خریداری کرد، قول داد تا دو سال مشاغل آن را در فرانسه حفظ کند و گروه های تحقیقاتی و توسعه ای را در این کشور برای ایجاد منابع فناوری ۵G گسترش دهد.
این گروه های تحقیقاتی و توسعه ای در فرانسه هم تحت تاثیر تعدیل نیروی نوکیا قرار گرفته اند.
۵۱۳۸ نفر در فرانسه برای شرکت نوکیا کار می کنند که ۳۵۴۰ نفر از آنها در شرکت آلکاتل لوسنت شاغل هستند.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا