کراس اوور آینده نگر سیتروئن با طراحی متفاوت (+تصاویر)

تنوع نامگذاری برای این محصول سیتروئن بسیار زیاد و حتی غیرعادی به نظر می رسد. اما به هر ترتیب اخیرا تصاویری از مدل جدید کراس اوور سی۴ منتشر شده که ë-C4 نام دارد…

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – سی۴ یکی از محصولات سیتروئن است که از سال ۲۰۰۴ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در فرانسه، ووهان چین، آرژانتین و روسیه مونتاژ شده و در کلاس کامپکت طبقه بندی می شود. سی۴ یکی از متنوع ترین پلتفرم های سیتروئن را به خود اختصاص داده زیرا از منظر کلاس بدنه شامل نمونه های ۳ درب کوپه، ۵ درب هاچ بک، ۴ درب سدان، ۵ درب مینی ون و کراس اوور می شود.

اولین نسل از این خودرو در فاصله سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ تولید شد. نسل دوم از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ و نسل سوم از ۲۰۲۰ معرفی شده است.

نسل اول هاچ بک

نسل اول هاچ بک

نمای عقب نسل اول هاچ بک

نمای عقب نسل اول هاچ بک

کابین نسل اول هاچ بک

کابین نسل اول هاچ بک

فیس لیفت کوپه در نسل اول

فیس لیفت کوپه در نسل اول

فیس لیفت ۲۰۱۰ هاچ بک در نسل اول

فیس لیفت 2010 هاچ بک در نسل اول

سدان نسل اول ویژه بازار چین

سدان نسل اول ویژه بازار چین

سدان نسل اول بازار اروپا

سدان نسل اول بازار اروپا

هاچ بک نسل دوم

هاچ بک نسل دوم

نمای عقب هاچ بک نسل دوم

نمای عقب هاچ بک نسل دوم

سدان نسل دوم

سدان نسل دوم

سی۴ ایرکراس در نسل دوم

سی4 ایرکراس در نسل دوم

نمای عقب ایرکراس

نمای عقب ایرکراس

سی۴ کاکتوس ۲۰۱۸

سی4 کاکتوس 2018

همانطور که مشاهده شد تنوع نامگذاری برای این محصول سیتروئن بسیار زیاد و حتی غیرعادی به نظر می رسد. اما به هر ترتیب اخیرا تصاویری از مدل جدید کراس اوور سی۴ منتشر شده که ë-C4 نام دارد تا علاوه بر تغییرات ظاهری، در بخش پیشرانه نیز یک تمام الکتریکی جدید برای سیتروئن باشد.

هر چند اطلاعات موجود درباره این خودرو بسیار اندک است اما طبق برنامه ریزی ها قرار است که ۳۰ ژوئن جزئیات رسمی آن در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

در طراحی جدید کراس اوور تمام الکتریکی سی۴ ویژگی های جدیدی را مشاهده می کنیم که این محصول را چابک تر از نمونه های گذشته معرفی کرده است. اینجا خبری از آن ظاهر حجیم و -به قول برخی از ماشین نویسان- “باد کرده” شاسی بلند سی۴ نیست! زیرا خودرو به خوبی در طول و عرض توسعه یافته، شیب سقف نزدیکی زیادی به یک کراس اوور کوپه دارد و دماغه خودرو نیز چهره ای تهاجمی به خود گرفته است.

چراغ های اصلی جلو، مه شکن ها و هالوژن ها و همچنین تفاوت سطح ایجاد شده روی درپوش موتور مجموعه موفقی را پیش روی مخاطب قرار داده است.

در نمای جانبی نیز قطعات پلاستیکی در رکاب و هلال فندرها(گلگیر) همراه با تفاوت سطح ایجاد شده روی درب ها جلب نظر می کند.

نمای عقب خودرو نیز طراحی بروزشده ای را همراه خود دارد که مقداری ذهن مخاطب را به سمت هوندا سی- اچ آر

هدایت می کند.

همانطور که عنوان شد هنوز اطلاعاتی در رابطه با ویژگی های هوشمند، ایمنی و فنی خودرو در دسترس نیست اما تصاویر ابتدایی کابین نیز از یک محیط مینیمال و مدرن با امکاناتی مانند نمایشگر دیجیتال جایگزین نشانگر سنتی آمپر، نمایشگر هدآپ و نمایشگر اصلی بزرگ ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی خبر می دهد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا