استیشن آلمانی که به شاسی بلند نزدیک شده است! (+تصاویر)

معرفی استیشن واگن های جدید شبیه آرتئون ۲۰۲۱ که ارتفاع آنها از سطح زمین افزایش یافته، زمینه ای را برای ایجاد یک کلاس جدید بدنه در صنعت خودرو ایجاد می کند که استیشن واگن را از مفهوم سنتی آن به سمت اس یو وی سوق می دهد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی آرتئون یکی از برندهای جوان در مجموعه فولکس واگن است که از سال ۲۰۱۷ تا کنون ارائه شده است. این خودروی بزرگ خانوادگی در کلاس های ۵ درب فست بک و ۵ درب استیشن واگن در آلمان و چین تولید شده است.

آرتئون فست بک ۲۰۱۸

آرتئون فست بک 2018

نمای عقب فست بک ۲۰۱۸

نمای عقب فست بک 2018

همانند سایر محصولات فولکس واگن؛ آرتئون نیز با گزینه ها متنوع در بخش پیشرانه پیش روی مشتریان قرار داشته است. برای مثال در بازار اروپا این خودرو با ۶ موتور مختلف ارائه شده است. تریم های الگانس، آر لاین، اس ایی، اس ایی ال و اس ایی ال پریمیوم نیز باتوجه به بازار هدف در کاتالوگ فروش آن قرار دارد.

در یکی از مطالب گروه خودروی عصرایران به شباهت ظاهری هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ با آرتئون اشاره شد که اینجا می توانید آنرا مطالعه کنید.

یکی از قویترین مدل های آرتئون با موتور توربوشارژ ۲ لیتری ویژه بازار آمریکا است که خروجی آن برابر با ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ پوندفوت محاسبه شده است.

اما جدیدترین خبر در رابطه با آرتئون به انتشار تصاویری از مدل ۲۰۲۱ استیشن واگن آن در کشور چین مربوط می شود که یکی از مهمترین بازارهای این خودرو محسوب می شود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می شود، ارتفاع این استیشن واگن در مقایسه با نمونه قبلی مقداری افزایش یافته تا شمایل آن بیشتر به یک محصول شاسی بلند نزدیک شود.

به اعتقاد گروهی از کارشناسان؛ معرفی استیشن واگن های جدید شبیه آرتئون ۲۰۲۱ که ارتفاع آنها از سطح زمین افزایش یافته، زمینه ای را برای ایجاد یک کلاس جدید بدنه در صنعت خودرو ایجاد می کند که استیشن واگن را از مفهوم سنتی آن به سمت اس یو وی سوق می دهد.

هنوز در رابطه با تریم ها، امکانات و جزئیات مدل ۲۰۲۱ اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما این اصالت این تصاویر مورد تایید قرار گرفته و اشاره شده که نمونه سفید رنگ از موتور خانواده ۳۳۰ تی اس آی استفاده می کند که بدین ترتیب باید آنرا یک ۲ لیتری توربوشارژ با ۱۸۴ اسب بخار خروجی بدانیم.

در نمونه زرد رنگ نیز از موتور ۳۸۰ تی اس آی استفاده شده که این کد نیز به مفهوم حضور یک تپنده توربوی ۴ سیلندر با ۲۲۰ اسب بخار خروجی خواهد بود.

همچنین منابع آگاه به تریم R در بازار اروپا اشاره داشته اند که از موتور قدرتمند ۳۳۰ اسب بخاری استفاده خواهد کرد و یک رقیب جدی برای گلف آر محسوب می شود.

گفتنی است؛ آرتئون در بازار چین به CC  شهرت دارد و به همین دلیل است که روی بدنه آن نامی از آرتئون مشاهده نمی شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا