سانتافه ۲۰۲۱؛ از تغییرات ظاهری تا گزینه‌های متنوع پیشرانه (+تصاویر)

چراغ های اصلی نیز باریک تر شده و فضای کمتری در مقایسه با مدل قبلی به خود اختصاص داده اند. در بخش دماغه علاوه بر بافت گریل، میزان استفاده از عناصر کرومی به میزان قابل توجهی توسعه یافته است.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی سانتافه یکی از شناخته شده ترین محصولات کمپانی هیوندای در بازار جهانی است که در کشورمان نیز نسل دوم آن به شدت محبوب شد و سپس شرایط باثباتی برای نسل سوم آن ایجاد کرد.

نسل اول این شاسی بلند از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶، نسل دوم از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، نسل سوم از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ و نسل چهارم نیز از ۲۰۱۸ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. در این میان نسخه های ویژه بازارهای مختلف نیز وارد کاتالوگ فروش سانتافه شده است.

نسل اول

نسل اول

نسل دوم- موجود در بازار ایران

نسل دوم- موجود در بازار ایران

نسل سوم- موجود در بازار ایران

نسل سوم- موجود در بازار ایران

نسل چهارم

نسل چهارم

کابین نسل چهارم

کابین نسل چهارم

نمای عقب نسل چهارم

نمای عقب نسل چهارم

در میان نسل های مختلف سانتافه، قطعا چهارمین نسل آن بیشترین میزان تغییرات را همراه داشته و از زبان طراحی جدید هیوندای استفاده می کند. اما به تازگی تصاویری استودیویی و البته مورد تایید منابع معتبر اخبار خودرویی منتشر شده که در آن تغییرات جدیدتری برای سانتافه ۲۰۲۱ مشاهده می شود.

بنابراین سانتافه ۲۰۲۱ را نه یک نسل جدید بلکه بروزرسانی یا فیس لیفتی جدید از نسل چهارم این خودرو باید بدانیم.

»»»(اطلاعات ارائه شده در این مطلب پس از بروزرسانی وب سایت رسمی هیوندای درباره سانتافه ۲۰۲۱ نیاز به ویرایش خواهد داشت)

نمای ظاهری

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ گریل(جلوپنجره) الگوی ۸ ضلعی جدیدی دارد و بافت کرومی داخلی آن نیز بروزرسانی شده است. مه شکن ها و هالوژن هایی که در طرفین بامپر(سپر) قرار داشتند؛ مقداری جابجا شده و با یک الگوی مستطیلی زیر چراغ های اصلی جلو قرار گرفته اند. در این قسمت دو نوار عمودی ال ایی دیی، گرافیک چراغ اصلی را امتداد داده که منظر جالبی به شکل T انگلیسی را هنگام روشن شدن به نمایش می گذارد.

چراغ های اصلی نیز باریک تر شده و فضای کمتری در مقایسه با مدل قبلی به خود اختصاص داده اند. در بخش دماغه علاوه بر بافت گریل، میزان استفاده از عناصر کرومی به میزان قابل توجهی توسعه یافته است.

به آنچه مطرح شد باید تغییر امتداد خطوط برجسته روی درپوش موتور(هود لاین) را نیز اضافه کنیم که اثر مهمی در بهبود نمای جلوی خودرو دارد.

با حرکت به سمت نمای جانبی باید ابتدا به رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی اشاره کنیم که اندازه ای مناسب برای یک شاسی بلند در ابعاد سانتافه خواهد بود. روی بدنه در این قسمت نیز تفاوت سطح و عناصر کرومی جزئیات اصلی کار را به خود اختصاص داده اند.

هیوندای برای طراحی ستون آخر و انتهای خط سقف نوآوری خاصی نداشته و همان الگوی سنتی همیشگی مشاهده می شود.

در نمای عقب جذاب ترین بخش به چراغ های اصلی اختصاص دارد که همان الگوی نسل چهارم پس از یک بروزرسانی موفق است. گرافیک داخلی چراغ ها به مراتب زیباتر شده و فاصله بین آنها نیز بهم ارتباط یافته است.

کابین

آنچه از تصاویر مشخص است کاملا با تجارب قبلی ما از عملکرد هیوندای در این قسمت هماهنگ است. ترکیبی از یک طراحی خوب و مواد اولیه باکیفیت؛ محیط مطلوبی را شکل داده است.

در مدل ۲۰۲۱ از یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی برای تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده شده است. نشانگر سنتی آمپر نیز جای خود را به یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی داده است.

پیشرانه

در رابطه با این قسمت اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما پیش بینی می شود که از موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و همچنین نمونه ۲ لیتری توربوشارژ در این محصول استفاده شود. علاوه بر این نسخه هیبریدی (۱.۶ لیتری T-GDI + یک موتور الکتریکی)نیز وارد کاتالوگ فروش سانتافه خواهد شد. سامانه تمام چرخ محرک نیز به عنوان یک آپشن پیش روی مشتری قرار خواهد داشت.

برخی دیگر از منابع موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و همچنین یک گزینه توربو دیزل را نیز برای سانتافه ۲۰۲۱ پیش بینی کرده اند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا