کشتن کروناویروس با موبایل تنها در ۱۰ ثانیه! (+فیلم و عکس)

دانشمندان در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک دستگاه ضدعفونی دیجیتالی شده‌اند که با اتصال به چراغ قوه گوشی‌های هوشمند می‌تواند سبب نابودی باکتری‌ها و ویروس‌ها از جمله کروناویروس شود.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش دیلی میل، دانشمندان یک دستگاه ۲۰ پوندی ایجاد کرده‌اند که با اتصال به چراغ قوه گوشی هوشمند و استفاده از نور فرابنفش می‌تواند کرونا ویروس و سایر میکروب‌های دست و سطوح را در ۱۰ ثانیه از بین ببرد.
دستگاه مذکور که”UVLEN” نام دارد، توسط شرکت “UVLEN” واقع در کره جنوبی توسعه داده شده است. دستگاه یاد شده از نور فوق فرا بنفش با طول موج کوتاه برای نابودی میکروب‌ها و باکتری سطوح و دست‌ها تنها در ۱۰ ثانیه استفاده می‌کند.

قیمت این دستگاه قابل حمل و سبک که قرار است به زودی عرضه شود، ۲۵ دلار (۲۰پوند) خواهد بود و بر روی چراغ قوه پشت گوشی هوشمند متصل می‌شود.
این دستگاه از روش “تابش ضدباکتری فرا بنفش” (UVGI) استفاده می‌کند و این روش نیز یک روش ضدعفونی کننده است که از نوع خاصی از نور فوق فرا بنفش با طول موج کوتاه (UVC) برای از بین بردن میکروب‌ها استفاده می‌کند.

کشتن کروناویروس با موبایل تنها در ۱۰ ثانیه! (+فیلم و عکس)

یک فیلتر پراش نور نازک، نور را از چراغ قوه تلفن هوشمند به نور فوق فرا بنفش با طول موج کوتاه تبدیل می‌کند و این در حالی است که این دستگاه سایر پرتوهای نور را در طیف الکترومغناطیسی منعکس می‌کند.

کشتن کروناویروس با موبایل تنها در ۱۰ ثانیه! (+فیلم و عکس)

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید اشعه فرا بنفش می‌تواند باعث صدمه به پوست و چشم شود و منابع مرسوم نور فرابنفش با طول موج کوتاه سرطان‌زا هستند، اما نور فوق فرابنفش با طول موج کوتاه با طول موج بین ۲۰۷ تا ۲۲۲ نانومتر بدون اینکه به پوست آسیب برساند، میکروب‌ها را غیر فعال می‌کند.
دستگاه” UVLEN “از نظر بالینی آزمایش شده و دارای گواهینامه‌ای است که برای انسان ایمن است و افراد می‌توانند تا ۵۰ بار در روز از آن برای ضدعفونی کردن دست‌ها استفاده کنند.

کشتن کروناویروس با موبایل تنها در ۱۰ ثانیه! (+فیلم و عکس)

دستگاه مذکور کوچکترین دستگاه ضد عفونی کننده سازگار با تمام دستگاه‌های تلفن همراه است. این دستگاه قادر به تمیز کردن تمام سطوح از جمله دست، ماسک صورت، کیبورد رایانه و سایر سطوح موجود در خانه است.
دستگاه‌ مذکور باید با برنامه UVLEN همراه این دستگاه که به عنوان یک کنترل پنل برای کاربر عمل می‌کند، جفت شود.

کشتن کروناویروس با موبایل تنها در ۱۰ ثانیه! (+فیلم و عکس)

دستگاه مذکور مقدار مناسبی از نور فوق فرا بنفش با طول موج کوتاه را بدون آسیب رساندن به سلول‌های پوستی منتشر می‌کند و باعث از بین رفتن باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌شود.
فناوری UVLEN مبتنی بر ربات‌های ضد عفونی فرابنفش است که توسط شرکت Xenex مستقر در تگزاس برای تنظیمات صنعتی و پزشکی ساخته شده است. از این دستگاه‌های ضد عفونی اشعه فرا بنفش پیشتر برای غیرفعال کردن کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ در بیمارستان‌ها استفاده شده است. اکنون این شرکت کره‌ای نیز از فناوری مشابهی برای توسعه این دستگاه استفاده کرده است تا دستگاهی ارزان برای ضدعفونی توسعه دهد. گفته می‌شود این دستگاه به زودی با قیمت مناسب در انگلستان در دسترس خواهد بود.

کشتن کروناویروس با موبایل تنها در ۱۰ ثانیه! (+فیلم و عکس)

پروفسور “دیوید جی برنجر” (David J. Brenner)، مدیر مرکز تحقیقات رادیولوژی دانشگاه کلمبیا، گفت: نور فوق فرا بنفش با طول موج کوتاه دامنه بسیار محدودی دارد و نمی‌تواند از لایه سلول مرده خارجی پوست انسان یا لایه اشکی در چشم عبور کند، بنابراین خطری برای سلامتی انسان ندارد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا