PlayStation 5 یا Xbox Series X کدام یک بهتر است؟ راهنمای خرید کنسولهای بازی نسل جدید

بعد از مدتها انتظار و درز شایعات گوناگون، بالاخره سونی در مراسمی از جدیدترین نسل از کنسول‌های بازی خود، یعنی پلی استیشن ۵ رونمایی کرد. این کنسول در دو نسخه استاندارد و دیجیتال روانه بازار می‌‌شود که به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

مجله آنلاین موبنا – سونی در این مراسم ضمن معرفی ویژگی‌های ظاهری و سخت افزاری کنسول پلی استیشن ۵، اعلام کرد که این محصول قرار است در دو نسخه روانه بازار شود. نسخه استاندارد و نسخه دیجیتال. برخلاف نسخه استاندارد، نسخه دیجیتال از این کنسول فاقد درایو نوری است و کاربران تنها می‌توانند نسخه‌های دیجیتال از بازی‌های مختلف را بر روی آن نصب کنند. این کار دقیقا کپی برداری از عملکرد کنسول مایکروسافت ایکس باکس وان اس است.

( پلی استیشن ۵ )

راهنمای خرید کنسولهای بازی  نسل جدید

در آغازباید به این نکته اشاره کنیم که هر دو کنسول، یعنی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵، از نظر عملکرد طراحی ظاهری، با کنسول‌های فعلیXbox One و PS4 بسیار متفاوت هستند. بخشی از این تفاوت را مدیون تغییرات سیستم تهویه، در راستای گردش هوای بیشتر و خنک سازی سخت افزارهای قدرتمند هستیم.

PlayStation 5 یا Xbox Series X کدام یک بهتر است؟ راهنمای خرید کنسولهای بازی نسل جدید

نوشته های مشابه

توجه داشته باشید که تیم طراحی مایکروسافت، ساده‌ترین راه ممکن را برای کنسول  XBOX انتخاب کرده‌اند؛ آنها با نگاهی به برخی از کیس های گیمینگ که توسط سازندگانی نظیر MSI  تولید شده است ، از یک طراحی ساده اما در عین حال کارآمد بهره گرفته‌اند.  واضح است، آنها به فکر یک تهویه با حداقل نویز صوتی بوده و به نظر می‌رسد که ظاهر کنسول و هارمونی آن با کنترلر، در وهله دوم اولویت‌های آنها قرار گرفته است.

( قیمت ایکس باکس )

یکی از ویژگی‌های طراحی Xbox Series X، ابعاد کوچک کیس آن است. به دلیل ساده سازی تهویه و قرارگیری قطعات،  Xbox Series X    از ابعاد کوچک‌تری به نسبت PS5  برخوردار است. همچنین این طراحی می‌تواند منجر به ارزان‌تر شدن هزینه تمام شده تولید شود. و اما یکی از ویژگی‌های Xbox Series X، تعمیر پذیری ساده آن به نسبت پلی استیشن ۵ است. از آنجایی که بدنه یکپارچه، ساده و بدون پیچیدگی طراحی شده است، می‌توان روی تعمیر پذیری ساده این کنسول نسل نهمی حساب کرد.

در گذشته، برخی منابع از ابعاد بزرگ کنسول PlayStation 5 می‌گفتند؛ اگر چه معیار آنها از ابعاد بزرگ مشخص نبود، اما حالا می دانیم که PlayStation 5 به مراتب بزرگ‌تر از Xbox Series X است. با این وجود همچنان ابعادی نزدیک به تصورات را در این کنسول نسل نهمی مشاهده می‌کنیم. ابعاد پلی استیشن ۵ حتی به نسبت PS4 Pro بزرگ‌تر بوده اما نمی‌توان این مسئله را یک نقطه ضعف دانست. بزرگ‌ترین نقطه قوت طراحی این کنسول، طراحی مدرن، هارمونی با کنترلر و امکان استفاده به شیوه‌های افقی و عمودی است.

( پلی استیشن )

 

ظرافت ژاپنی در طراحی PS5 به خوبی مشهود است؛ این شرکت در تلاش برای ارائه یک کنسول با طراحی جذاب‌تر به نسبت رقیب، پلی استیشن ۵ را به گونه‌ای طراحی کرده است که در نگاه اول، متوجه یک کنسول بازی مدرن و جذاب می‌شوید. اما مسئله تهویه نکته‌ای است که باید بدان توجه داشت. به نظر می‌رسد که در حالت افقی، شاهد عملکرد بهتر تهویه خواهیم بود. با توجه به تحلیل نسبی طراحی هر دو کنسول، متوجه نقاط قوت و ضعف آنها به نسبت یکدیگر شدیم. هر دو کنسول نسل نهمی نقاط قوت و ضعف خود را داشته و نمی‌توان یکی از آنها به صورت کامل برتر از دیگری معرفی کرد.

با توجه به تحلیل نسبی طراحی هر دو کنسول، متوجه نقاط قوت و ضعف آنها به نسبت یکدیگر شدیم. هر دو کنسول نسل نهمی نقاط قوت و ضعف خود را داشته و نمی‌توان یکی از آنها به صورت کامل برتر از دیگری معرفی کرد.همچنین هنوز قیمت این دو محصول در بازار نهایی نشده است.

کنسول‌های بازی، مهم‌ترین بخش از صنعت بازی‌های ویدیویی بوده و دستگاه‌های الکترونیکی که خاطره نسل‌های مختلفی را ساخته و تاریخچه بازی‌های ویدیویی را نگارش کرده‌اند.

PlayStation 5 یا Xbox Series X کدام یک بهتر است؟ راهنمای خرید کنسولهای بازی نسل جدید

بدون شک اگر این کنسول‌ها نبودند تاریخ بازی‌های ویدیویی به این صورت شکل نمی‌گرفت و نسل‌های بازی معنا و مفهومی نداشت. آتاری، میکرو یا مینی کامادور، سگا، نینتندو با خاطرات نوستالوژیک خود و ورود سونی به بازار بازیهای ویدیویی سیر تحول این محصولات هیجان انگیز در دنیا را رقم زده است.جدیدترین نسل این محصولات پلی استیشن ۵ است که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۰ (بنا بر ادعای کارکنان شرکت سونی ) به بازار عرضه گردد.

در همین راستا آترامارت برای رفاه حال مشتریان و ایجاد توان خرید برای تمام اقشار جامعه علاوه‌بر خرید نقدی امکان خرید اقساطی با شرایط ویژه را نیز فراهم کرده است.

در بخش کنسول‌های بازی آترامارت انواع کنسول‌های بازی مایکروسافت (Xbox)، سونی (PlayStation) و نینتندو (Nintendo) و کلیه لوازم جانبی کنسول های بازی به‌صورت نقد و اقساط دردسترس مشتریان است. که از ویژگی‌های این بخش می‌توان به بهره‌مندی از خدماتی همچون ضمانت تعوض کالا، گارانتی معتبر، اصالت کالا، نصب بهترین و جدیدترین بازی های روز دنیا روی کنسول‌های بازی به درخواست مشتری، مشاوره رایگان انتخاب کنسول بازی از زبده ترین کارشناسان و ارسال سریع اشاره کرد.

 

فروشگاه اینترنتی آترامارت به‌عنوان یکی از تخصصی ترین فروشگاهای فروش کالای دیجیتال در زمینه فروش موبایل، لپ‌تاپ، دوربین دیجیتال، تبلت، گجت، قطعات کامپیوتر، سیستم‌های اسمبل شده، پرینتر، فکس، کنسول بازی و کلیه لوازم جانبی دیجیتال است و همواره سالیان متوالی است که سهم به‌سزایی در ایجاد این خاطرات جذاب برای مشتریان خود داشته است و یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های فروش کنسول‌های بازی بوده است.

( کنسول بازی  )

PlayStation 5 یا Xbox Series X کدام یک بهتر است؟ راهنمای خرید کنسولهای بازی نسل جدید

خرید ویژه اقساطی کنسول‌های بازی آترامارت

بعد از بررسی دقیق کنسول بازی و انتخاب گزینه مناسب فقط کافی است که سری به فروشگاه اینترنتی آترامارت قسمت کنسول بازی بزنید و با چند کلیک ساده در هر زمان و مکان کالای مدنظر خود را از بهترین و معتبرترین برندهای روز دنیا و با یکی از روش‌های نقدی یا اقساطی (چک، سفته، گواهی کسرازحقوق یا کارت‌های اعتباری لندو ) با شرایطی ویژه تا ۲۴ ماه اقساط انتخاب کنید و مقابل در منزل یا محل کار تحویل بگیرید.

فروشگاه اینترنتی آترامارت علاوه‌بر دفتر فروش دارای دفتر خدمات با به‌روزترین دستگاه‌های تعمیراتی و مجوز رسمی اتحادیه فناوران رایانه تهران است که خدماتی بسیار ویژه برای مشتریان آترمارت ارائه می‌دهد.

همچنین آترامارت تاکنون به‌عنوان تأمین‌کننده کالا با شرکت‌ها و سازمان های مختلفی همکاری داشته است و آمادگی خود را جهت همکاری در فروش نقدی و اقساطی با تمام شرکت‌ها وسازمان‌ها اعلام می‌کند.

(  خرید اقساطی پلی استیشن )

 

 

دکمه بازگشت به بالا