خودروی کاملا آلومینیومی از یک محصول تولید محدود! (+تصاویر)

اولین همکاری دو کمپانی مذکور به گرند تورر دی بی۴ جی تی زاگاتو مربوط می شود که در فاصله سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۳ روی خط تولید قرار گرفت و تنها ۲۵ دستگاه از آن تولید شد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی وی۱۲ زاگاتو یکی از محصولات خاص استون مارتین است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد همکاری با زاگاتو در سال ۲۰۱۱ ارائه شد. اولین همکاری دو کمپانی مذکور به گرند تورر دی بی۴ جی تی زاگاتو مربوط می شود که در فاصله سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۳ روی خط تولید قرار گرفت و تنها ۲۵ دستگاه از آن تولید شد.

اولین زاگاتو/۱۹۶۰

یک نمونه پیش تولید از وی۱۲ زاگاتو با بدنه ای کاملا آلومینیومی در سال ۲۰۱۱ ارائه شد که جایزه ویژه طراحی خودروهای مفهومی و نمونه های اولیه در همان سال را بدست آورد و در نهایت تولید ۶۴ دستگاه از این محصول را در برنامه های کمپانی استون مارتین قرار داد. تمامی نسخه های بعدی وی۱۲ زاگاتو از ترکیب آلومینیوم و فیبرکربن تولید شدند.

وی ۱۲ زاگاتو مجموعا دو دستگاه نمونه پیش تولید داشت که به تازگی خبر ورود یکی از آنها به حراج منتشر شده که این نسخه ویژگی تنها وی۱۲ زاگاتو با بدنه کاملا آلومنیومی از این محصول را همراه خود دارد.

فرمان در سمت راست قرار دارد و بدنه آن از کد رنگ تیتانیوم گِرِی استفاده می کرد که سپس به رنگ سبز استون مارتین ریسینگ ارتقا یافت و پس از این؛ تریم داخلی نیز در هماهنگی با کل پروژه بروزرسانی شد.

هرچند در رابطه با عملکرد فنی این خودرو اطلاعات دقیقی در دست نیست اما با تکیه بر اعداد باید گفت از پیشرانه ۵.۹ لیتری ۱۲ سیلندر با ۵۱۰ اسب بخار خروجی استفاده می کند.

به منظور رعایت شرایط حراج قیمت محصول در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است اما در شرایطی که نمونه های استاندارد وی۱۲ زاگاتو بالای ۷۰۰ هزار دلار قیمت گذاری می شوند؛ برای این نسخه ویژه باید انتظار قیمتی بالاتر را داشت.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا