تنها دو درصد از قطعات تبلت جدید هوآوی ساخت آمریکا است

کالبدشکافی تبلت نسل جدید هوآوی یعنی Huawei MatePad Pro، بار دیگر سیاست هوآوی مبنی بر کاهش وابستگی به قطعات سخت‌افزاری شرکت‌های آمریکایی را نشان می‌دهد.

مجله آنلاین موبنا – بر اساس گزارش منابع خبری چینی که درباره تبلت جدید Huawei MatePad Pro مدل وای‌فای منتشر شده، تنها دو درصد از قطعات تبلت نسل جدید هوآوی، تولید شرکت‌های آمریکایی است.

Huawei MatePad Pro در مجموع ۱۴۱۱ مؤلفه سخت‌افزاری دارد که از این بین ۱۱۴۸ قطعه تولید ژاپن است. قطعات ژاپنی ۸۱.۴ درصد از مجموع قطعات را تشکیل داده و ۴.۶ درصد از هزینه کل این تبلت را به خود اختصاص می‌دهند. سنسورهای دوربین هم از جمله المان‌های مهم به حساب می‌آیند که تولید شرکت‌های ژاپنی هستند.

قطعات سخت‌افزاری چینی هم ۱۵.۹ درصد از مجموع سخت‌افزار را تشکیل داده و چیزی حدود ۷۱ درصد از کل هزینه این تبلت را به خود اختصاص می‌دهند. این مؤلفه‌ها شامل تراشه‌ها، قسمت‌های غیرالکترونیکی، کانکتورها و صفحه‌نمایش هستند.

مجموع ۲۸ المان سخت‌افزاری تولید آمریکا که در تبلت Huawei MatePad Pro استفاده شده سهم ۲ درصدی و هزینه ۴.۶ درصدی را به خود اختصاص می‌دهد. اصلی‌ترین قطعات آمریکایی، تراشه‌های مجتمع مدار تغذیه هستند.

شرکت‌های کره جنوبی هم سه بخش مهم این تبلت شامل تراشه‌های حافظه را تولید کرده‌اند. این شرکت‌ها سهم ۰.۲ درصدی از مولفه‌های سخت‌افزاری استفاده شده در این تبلت هوآوی داشته و هزینه ۱۵.۷ درصدی از مجموع هزینه تولید را شامل می‌شوند.

قطعات اصلی این تبلت، تراشه اصلی، حافظه RAM، حافظه ROM، صفحه‌نمایش، دوربین و چیپ وای‌فای است.

تنها دو درصد از قطعات تبلت جدید هوآوی ساخت آمریکا است

Huawei MatePad Pro با قیمت پایه ۵۲۹۹ یوان چین (۷۴۰ دلار) و با مشخصات صفحه‌نمایش ۱۰.۸ اینچی، چیپ‌ست Kirin 990، باتری ۷۲۵۰ میلی آمپرساعتی، دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی در اختیار مشتاقان قرار گرفته است.

اتفاقات اخیر و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده آمریکا باعث شده تا هوآوی به استقلال بیشتر از شرکت‌های آمریکایی فکر کرده و زنجیره تامین قطعات خود را با سیاست جدیدی چیدمان کند. پیش از این هم بررسی سخت‌افزار استفاده شده در Huawei Mate 30 نشان داده بود که تنها یک درصد از مجموع قیمت مؤلفه‌های سخت‌افزاری داخلی این پرچمدار، به شرکت‌های آمریکایی اختصاص دارد. این گزارش نشان می‌دهد هوآوی شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده قطعات را تا حد زیادی کنار گذاشته و در تولید این محصول از توانایی شرکت‌های دیگر استفاده کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا