۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت مکلف شده است تا پایان سال جاری، ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

مجله آنلاین موبنا – محمدجواد آذری جهرمی، ۲۴ خردادماه در ارتباط ویدئو کنفرانسی در آیین رونمایی “دسترسی ۱۰۳۴ روستا در سطح کشور به شبکه ملی اطلاعات”، با بیان اینکه دولت مکلف شده است تا پایان سال جاری، ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند، اظهار کرد: این رقم در ابتدای این دولت عددی ناچیز بود که خوشبختانه افزایش یافته و تلاش‌ها بر این است که تا پایان امسال این رقم فراتر از عدد پیش‌بینی‌شده حرکت کند.

وی با بیان اینکه رساندن توسعه ارتباطات از ۱۰ درصد به ۵۰ یا ۶۰ درصد کار پیچیده‌ای نیست، افزود: اما رساندن این رقم از ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد کار دشواری است.

آذری جهرمی ادامه داد: نتیجه توسعه ارتباطات، عدالت ارتباطی است که از مصادیق عدالت اجتماعی محسوب می‌شود و در پدیده شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که بسیاری از آموزش‌ها از جمله اقتصاد، بانکداری، آموزش دانش‌آموزان، سرگرمی و خانه‌نشینی در بستر فضای مجازی محقق شد.

وی با اشاره به اینکه ترافیک ارتباطات ۱۵۰ درصد رشده کرده و ۲.۵ برابر شده است، تصریح کرد: اگر بستر شبکه ملی روستاها فراهم نباشد عدالت برقرار نخواهد شد.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه دولت به دنبال تحول دیجیتال است، اضافه کرد: از نتایج این تحول شکوفایی اقتصاد دیجیتال است از طرفی ظرفیت اشتغال برای جوانان فراهم می‌شود و فساد برچیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایرانسل در تحول دیجیتال پیشگام بوده است، بیان کرد: رمز موفقیت ایرانسل ایجاد فضای کسب‌وکار برای جوانان، حمایت از استارت‌آپ‌ها و رشد اقتصاد دیجیتال کشور است.

وزیر ارتباطات “ایجاد بستر برای تولید محتوا و اصلاح نظام ترافیکی”، “حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و نرم‌افزارهای مدیریت برای والدین” و “اعطای بسته ویژه عیدانه این افتتاحیه به مردم روستاهای هدف” را سه پیشنهاد برای اجرایی شدن به مدیران ایرانسل گوشزد کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا